Senaste nytt

Blue 1 i kris - halverar personalstyrkan

Hoppas de löser sig om man har bokat biljett med flygningar som utförs av blue1 i augusti... Bokningarna är gjorda på SAS hemsida så bör inte va några problem va?

Tråkigt för personalen som tvingas gå :(

Har två flygningar i slutet av augusti som skall utföras av KF, en av dessa är ändrat till SK, jag gillar att flyga Boeing 717.

Står att SAS och Blue1 har avtal oktober ut. Kan inte tänka mig att någonting händer innan dess.

Det är trist vad som kommer att hända. SK har ju använt KF för diverse olika rutter ut från ARN, men vet ej hur avtalet sett ut så det kan vara att det inte blivit så billigt som SK räknat i början. Har redan börjat planera höstens resor idag och märkte att JO fått två dagliga avgångar mellan ARN och HEL på vardagar. Helger kikade jag inte så vet ej.

Sen finns det ju en hel del administration i HEL så jag tror att SK vill ta "hem" delar av verksamhet till Stockholm, men vet ej exakt.

Har personligen haft många trevliga flygningar med KF och många av flygvärdinnor blivit kompisar genom åren. I Finland finns tack och lov ingen motsvarande lag som LAS i Sverige så arbetsgivaren kan typ blocka de anställda som de själv vill att stanna kvar i bolaget. Hoppas de bästa får stanna och fortsätter att flyga.

JO = JALways (dotterbolag till Japan Airlines. Försvann i 2010.)? :confused:

Jet Time har IATA koden JT, men SAS skriver SKXXX(JO) på flyvninger JettTime opererer for dem. Jeg tror Tommy Palomäki flyver en del SAS operated by JetTime og tror forvirringen skyldes dette. :)

Edit:
Jet Time had skiftet IATA kode fra JT til JO...
NotRyan, kan vi ikke lave en fast aftale om at du chekker alle mine indlæg? Du fanger alle mine fejl :)

Last edited:
Jet Time har IATA koden JT, men SAS skriver SKXXX(JO) på flyvninger JettTime opererer for dem. Jeg tror Tommy Palomäki flyver en del SAS operated by JetTime og tror forvirringen skyldes dette. :)

JO = JALways (dotterbolag till Japan Airlines. Försvann i 2010.)? :confused:

Nu kommer vi väl ifrån ämnet i den här tråden lite? Gillar att trådar ibland kan spåra ur här på BC men nu springer det iväg åt fel håll! :)

Toppen