Senaste nytt

Blodad tand...

Jag sitter i samma båt som dig. Jag har dock tyvärr ingen 2-4-1 voucher, däremot har jag och frugan samlat ihop snart 110K poäng vardera som vi tänkte försöka åka Business västerut med.

När jag läser denna tråden så blir jag dock sugen på att vänta lite och antingen spara ihop 40K till vardera per konto, eller börja samla alla poäng på samma konto och invänta en 2-4-1 voucher och köra First Class istället.

Kommer det "reguljärt" någon bra drive/kampanj som låter en flytta poäng från ett konto inom familjen till ett annat utan att det kostar massor med pengar?
Jag har inte hört någon kampanj där man kan flytta poäng billigt. Tror det varit rabatterat någon gång men fortfarande dyrt.

En annan aspekt som jag inte riktigt funderat på ännu. Hur resonerar man kring barn/infants? Är det ens görbart att få med sig dessa i FC? Vad gäller för regler vid bokning? Jag har idag en 3-åring och en 1-åring - ett alternativ är såklart att lämna 3-åringen hemma hos farmor men 1-åringen lär vi ju få släpa med oss. Antar det finns ett par här på forumet i samma livssituation? Hur gör ni?

Vol

En annan aspekt som jag inte riktigt funderat på ännu. Hur resonerar man kring barn/infants? Är det ens görbart att få med sig dessa i FC? Vad gäller för regler vid bokning? Jag har idag en 3-åring och en 1-åring - ett alternativ är såklart att lämna 3-åringen hemma hos farmor men 1-åringen lär vi ju få släpa med oss. Antar det finns ett par här på forumet i samma livssituation? Hur gör ni?

Akta dig, detta är minerad mark... Trådar har spårat ut förr kring dessa diskussioner, kring huruvida man anser det ok att ha med små barn i premiumkabiner. För min egen del planerar jag också en lång awardresa med min fru nån gång nästa år, och då får 2-åringen nog stanna hos mormor eller farmor. Detta av helt egoistiska skäl, jag kommer inte alls kunna njuta på samma sätt om jag måste hålla koll på dottern under resan.

Regelmässigt för Eurobonus vid bokning av star alliance biljetter (dvs. ej flyg med SAS) så kostar awardbiljett lika mycket för infant/barn som för vuxna. Regler finns längst ned på denna sida: Star Alliance award chart - SAS

Vol
Helt klart ok att ha med barnen. Däremot inte helt ok att dricka den mängd champagne som det oftast blir när man flyger first om man samtidigt skall ta hand om barn.

Haha vad rolig tråd... Den enda som bestämmer om jag ska flyga premium kabin med mitt barn är jag själv. Kanske ska bjuda dotterns dagis på någon business class resa (om jag vinner lotto). :)

Toppen