Det skulle inte förvåna mig om våra kära landstingspolitiker har hittat på dumheter igen...
Jag kan se massor av anledningar som alla bottnar i avundsjuka som skulle leda till att bonuskort förbjuds. Och jag har tyvärr en otäck känsla av att det inte är ett misstag att köp nekas ibland, snarare tvärt om.![]()
Jag kan förstå hur du tänker, men tror inte vi ska vara allt för konspirationsteoretiska..
Tror inte att det är många landstingspolitiker som ens förstår hur dessa "bonuskort" fungerar och därför har jag svårt att se att dom från deras sida skulle förbjuda dem.
Det skulle dock kunna vara så att kreditkortsutgivarna har ett intresse av att det ska vara kontantuttag och att detta kommunicerats till SL men systemet är inte helt utvecklat ännu och därför blir det fel ibland men funkar ibland. Det är min teori men jag kan naturligtvis ha fel.
Kan det vara skillnad på om automaten råkar vara online eller inte vid köptillfället? Transaktionerna behandlas väl lite annorlunda ifall terminalen har uppkoppling eller ej.
Ja, men länken kan ju vara nere för det?De borde vara konstant uppkopplade eftersom de kan ta electronkort.
Ping @simon_says91Fyllde på kortet i en automat i helgen med Amex. Hökarängen T-bana.
I biljettluckan tog dom inte Amex alls.