Senaste nytt

Blockerar Storstockholms lokaltrafik kreditkort med bonus?

Obehagligt. :(

Eller, tja, kanske inte - det är ju en bra motivation till att sluta åka med SL. Jag tittade just i plånboken och jag har banne mig bara kreditkort kopplade till olika FFP, så börjar de på riktigt blockera detta så har jag inget sätt att köpa biljetter längre.

ALERT!

Ikväll blev jag själv vittne till detta. Damen före mig i kön försökte tanka sin reskassa med SAS Mastercard, och det nekades med beskedet "INGA BONUSKORT".

Jag tror inte att vi kan avskriva detta.
Instämmer med @aghall om att det känns obehagligt. Jag antar att det inte var i Solna? Fungerade det för henne med annat kort sedan eller för dig med annat i samma automat? Jag menar vet vi om det faktiskt gick att betala i automaten över huvud taget?

Instämmer med @aghall om att det känns obehagligt. Jag antar att det inte var i Solna? Fungerade det för henne med annat kort sedan eller för dig med annat i samma automat? Jag menar vet vi om det faktiskt gick att betala i automaten över huvud taget?

Inte i Solna. Hon försökte tre gånger, sen fick jag gå före, för jag skulle bara skriva ut ett momskvitto (sann historia).

Börjar bli dags fylla på mitt eget då jag bara har 11kr kvar på reskassan.
Jag har ALLTID fyllt på med ett visst AMEX-kort och det har ALLTID fungerat i deras automat.
Återkommer med resultatet av min egen upplevelse.

Än så länge det verkar som att det är SAS EuroBonus MaterCard specifikt problem.

Har någon fått liknande felmeddelande när ni har använt andra affiliated kreditkort? (T ex ICA, Coop, British Airways osv)

Än så länge det verkar som att det är SAS EuroBonus MaterCard specifikt problem.

Har någon fått liknande felmeddelande när ni har använt andra affiliated kreditkort? (T ex ICA, Coop, British Airways osv)

Jag skrev i första inlägget att kortet jag försökte betala med först var mitt BA Visa. Det blev nekat, så då provade jag att betala med mitt SAS AmEx (som är gamla betalkortsvarianten). Båda korten blev nekade med samma felmeddelande om ”Inga bonuskort”. Det är alltså inte specifikt för SAS Mastercard.

Jag skrev i första inlägget att kortet jag försökte betala med först var mitt BA Visa. Det blev nekat, så då provade jag att betala med mitt SAS AmEx (som är gamla betalkortsvarianten). Båda korten blev nekade med samma felmeddelande om ”Inga bonuskort”. Det är alltså inte specifikt för SAS Mastercard.
Står det British Airways Executive Club nummer på kreditkort.
På SAS EuroBonus MasterCard står det EuroBonus nummer.

Min teori är: om magnetremsan eller chipet innehåller infotmation av medlemsnummer, köpet nekas pga detta.
Om det inte finns sådan info i kreditkortet så märker automaten inte det. (T ex SAS American Express kort)

• Gilla
Reactions: Gus
Min teori är: om magnetremsan eller chipet innehåller infotmation av medlemsnummer, köpet nekas pga detta.
Om det inte finns sådan info i kreditkortet så märker automaten inte det. (T ex SAS American Express kort)
Medlemsnummret står iallafall i magnetremsan på både AmEx och BA Visa.

Toppen