Instämmer med @aghall om att det känns obehagligt. Jag antar att det inte var i Solna? Fungerade det för henne med annat kort sedan eller för dig med annat i samma automat? Jag menar vet vi om det faktiskt gick att betala i automaten över huvud taget?ALERT!
Ikväll blev jag själv vittne till detta. Damen före mig i kön försökte tanka sin reskassa med SAS Mastercard, och det nekades med beskedet "INGA BONUSKORT".
Jag tror inte att vi kan avskriva detta.
Instämmer med @aghall om att det känns obehagligt. Jag antar att det inte var i Solna? Fungerade det för henne med annat kort sedan eller för dig med annat i samma automat? Jag menar vet vi om det faktiskt gick att betala i automaten över huvud taget?
Kan det vara skillnad om det är ett "gammalt" "betalkort" eller ett "nytt" "kreditkort"? Rena spekulationer dock.Vad konstigt. Jag laddade själv på mitt SL-kort via SAS amex premium tidigare i dag och det fungerade fint.
Kan det vara skillnad om det är ett "gammalt" "betalkort" eller ett "nytt" "kreditkort"? Rena spekulationer dock.
Än så länge det verkar som att det är SAS EuroBonus MaterCard specifikt problem.
Har någon fått liknande felmeddelande när ni har använt andra affiliated kreditkort? (T ex ICA, Coop, British Airways osv)
Står det British Airways Executive Club nummer på kreditkort.Jag skrev i första inlägget att kortet jag försökte betala med först var mitt BA Visa. Det blev nekat, så då provade jag att betala med mitt SAS AmEx (som är gamla betalkortsvarianten). Båda korten blev nekade med samma felmeddelande om ”Inga bonuskort”. Det är alltså inte specifikt för SAS Mastercard.
Medlemsnummret står iallafall i magnetremsan på både AmEx och BA Visa.Min teori är: om magnetremsan eller chipet innehåller infotmation av medlemsnummer, köpet nekas pga detta.
Om det inte finns sådan info i kreditkortet så märker automaten inte det. (T ex SAS American Express kort)