Ska åka skidor i Italien nu i mars och bokade i somras biljetter GOT-CPH-MXP ToR i SAS Go. Hemresan var ursprungligen MXP-CPH 20:00-22:00 och CPH-GOT 22:45-23.35 vilket var perfekt för gav oss möjlighet att åka skidor även hela hemresedagen.
Fick ett mail i höstas där det framgick att hemresan hade blivit ombokad till förmiddagen vilket skulle innebära att den sista skiddagen skulle försvinna - klar försämring för oss med andra ord. Ringde SAS kundtjänst och fick efter några turer fram och tillbaka veta att anledningen var att den sena kärran CPH-GOT var inställd och att vi därför hade blivit ombokade till tidigare flighter samma dag. Inte bra tyckte jag då en av sex skiddagar försvann.
Föreslog att vi skulle få behålla den sena avresan från MXP till CPH och ta morgonkärran dagen därpå från CPH till GOT under förutsättning att SAS stod för övernattningskostnaden. Efter att ha kollat med sin manager sa kundtjänst-representanten OK och bokade in oss 20:00 från MXP-CPH och 08:45 CPH-GOT. Boka hotell eller ge oss en hotellvoucher eller liknande kunde hon dock inte göra. Vi ska fixa hotellet själva och sedan skicka kvitto + claim till SAS för att få tillbaka pengarna. Kändes osäkert tyckte jag, men så funkar det var hennes svar. Jag bad om hennes namn och fick det.
Nu till frågan - kommer SAS verkligen stå för hotellkostnaden när vi skickar in kvittot? Vi vill ju hinna sova lite mellan taxiresorna till och från hotellet så det lär bli ett flygplatshotell för dryga 2000 DKK för en familj på 4.
Fick ett mail i höstas där det framgick att hemresan hade blivit ombokad till förmiddagen vilket skulle innebära att den sista skiddagen skulle försvinna - klar försämring för oss med andra ord. Ringde SAS kundtjänst och fick efter några turer fram och tillbaka veta att anledningen var att den sena kärran CPH-GOT var inställd och att vi därför hade blivit ombokade till tidigare flighter samma dag. Inte bra tyckte jag då en av sex skiddagar försvann.
Föreslog att vi skulle få behålla den sena avresan från MXP till CPH och ta morgonkärran dagen därpå från CPH till GOT under förutsättning att SAS stod för övernattningskostnaden. Efter att ha kollat med sin manager sa kundtjänst-representanten OK och bokade in oss 20:00 från MXP-CPH och 08:45 CPH-GOT. Boka hotell eller ge oss en hotellvoucher eller liknande kunde hon dock inte göra. Vi ska fixa hotellet själva och sedan skicka kvitto + claim till SAS för att få tillbaka pengarna. Kändes osäkert tyckte jag, men så funkar det var hennes svar. Jag bad om hennes namn och fick det.
Nu till frågan - kommer SAS verkligen stå för hotellkostnaden när vi skickar in kvittot? Vi vill ju hinna sova lite mellan taxiresorna till och från hotellet så det lär bli ett flygplatshotell för dryga 2000 DKK för en familj på 4.