Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Även jag ringde min bank, Handelsbanken, köpte en aktie (courtage 500 kr tror jag), bad dem registrera den i min depå, skickade in till Accor via deras hemsida som beskrivet här, fick ett mail, svarade med en skärmdump på min depå och 3 dagar senare platimum!

Statusen på det där kontot som jag aldrig använt har återigen förlängts.

Passar bra eftersom Accor nyligen har genomfört flera riktiga förbättringar avseende statusförmåner och poängintjäning :D

Idag fick jag ytterligare ett Platinumkort i brevlådan, funderade en stund varför de skickat dubblett sen
såg jag att det var ett annat kontonummer och annan giltighetstid, alltså ett annat konto jag öppnat vid något tillfälle som nu även det fått förlängd status :p:rolleyes:

Saknar mitt Accor Platinum. Får ta och läsa igenom tråden och köpa mig några aktier känner jag.
Når aldrig upp i antalet stays och turen att få förlängt utan att nå gränsen har man ju aldrig. :p

Jag köpte mina Accor-aktier på Parisbörsen via min bank (SEB) och idag fick jag följande brev från dem:

SEB skrev:
Fullmakt för att beställa hemvistintyg

För att ni i fortsättning skall kunna erhålla direktnedsättning av er skatt i Frankrike så ber vi er fylla i bifogade fullmakt för oss SEB att beställa hemvistintyg för er räkning.

Skatten i Frankrike är förnärvarande 30%, finns hemvistintyg på plats, kommer er skatt att bli 15%.

Erhåller vi ingen fullmakt så kommer skatten bli 30%.

Det står inte vad det handlar om, men såvitt jag vet så har jag inget annat i Frankrike som borde beskattas, så jag gissar att detta beror på mitt aktieköp. Någon annan som fått liknande brev?

Jag köpte mina Accor-aktier på Parisbörsen via min bank (SEB) och idag fick jag följande brev från dem:

Det står inte vad det handlar om, men såvitt jag vet så har jag inget annat i Frankrike som borde beskattas, så jag gissar att detta beror på mitt aktieköp. Någon annan som fått liknande brev?

Nej, jag har mina Accor via SEB depå och har inte fått något brev.

Det räcker alltså med 1 aktie för att få Platinum?

Kommer att klara det iallafall efter nästa vecka men hade inte behövt jaga en massa promo poäng för att klara det om man kan köpa en endaste aktie :)

Det räcker alltså med 1 aktie för att få Platinum?

Kommer att klara det iallafall efter nästa vecka men hade inte behövt jaga en massa promo poäng för att klara det om man kan köpa en endaste aktie :)

Samtalade med Avanza om detta de menar på att det inte räcker en endast en aktie iom att denna inte registreras på köparen utan på Avanza. Således är det inte en registrerad aktie och därmed måste antalet vara minst 50 om man köper via Avanza.

Detta motsägs ju i tråden där det bevisligen har fungerat att nå Platinum-status med endast en aktie köpt via Avanza.

Precis som nämnts beror detta troligen på dagformen och kunskapen hos den som bekräftar medlemskapet på 4c00r

Last edited:
Toppen