RonnieK
Medlem
Accor finns inte på den svenska börsen.Men alltså inte den svenska börsen? Det enda jag syftar på är courtage priset som flyger i luften hos avanza vid köp utanför den svenska
Accor finns inte på den svenska börsen.Men alltså inte den svenska börsen? Det enda jag syftar på är courtage priset som flyger i luften hos avanza vid köp utanför den svenska
Statusen på det där kontot som jag aldrig använt har återigen förlängts.
Passar bra eftersom Accor nyligen har genomfört flera riktiga förbättringar avseende statusförmåner och poängintjäning![]()
SEB skrev:Fullmakt för att beställa hemvistintyg
För att ni i fortsättning skall kunna erhålla direktnedsättning av er skatt i Frankrike så ber vi er fylla i bifogade fullmakt för oss SEB att beställa hemvistintyg för er räkning.
Skatten i Frankrike är förnärvarande 30%, finns hemvistintyg på plats, kommer er skatt att bli 15%.
Erhåller vi ingen fullmakt så kommer skatten bli 30%.
Jag köpte mina Accor-aktier på Parisbörsen via min bank (SEB) och idag fick jag följande brev från dem:
Det står inte vad det handlar om, men såvitt jag vet så har jag inget annat i Frankrike som borde beskattas, så jag gissar att detta beror på mitt aktieköp. Någon annan som fått liknande brev?
Det räcker alltså med 1 aktie för att få Platinum?
Kommer att klara det iallafall efter nästa vecka men hade inte behövt jaga en massa promo poäng för att klara det om man kan köpa en endaste aktie![]()