Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Det här låter ju för bra för att vara sant, då fortsätter ju "platinafesten" för mig även om de inte förlänger mitt kort nästa år. :)

Uppgradering till platinum gick igenom förra veckan. En sammanfattning:

1. Öppna konto hos Accor & Avanza (online)
2. Köp 1 st aktie från Avanza via telefon (från Franfurtbörsen, cirka 500-600 kr). Tar en dag att registrera.
3. Öppna pdf kvittot från Avanza för köpet (finns under Mina sidor -> Transaktioner)
4. Ta skärmdump på kvittot och ditt kontonummer hos Accor
5. Skicka det med en förfrågan om uppgradering till: comfi@accor.com
6. Vänta ett par dagar, klart!

Där fick jag Platinum igen :)
Sände mitt mail med kvitto från avanza den 27/11 blev nyss uppgraderad till Platinum.

Ni som lyckats fixa Platinum genom aktieköp, skulle ni vilja vara vänliga och posta mailet ni skickade till Accor när tillkännagjorde ert aktieinnehav?

Ni som lyckats fixa Platinum genom aktieköp, skulle ni vilja vara vänliga och posta mailet ni skickade till Accor när tillkännagjorde ert aktieinnehav?

Skickade följande mail med kvitto och skärmdump från Avanza som bifogade filer:

Dear Sir/Madam,

Please find attached the receipt for purchase of 50 Accor shares, and a screenshot of my account.

Regards,

RonnieK
Le Club Card No 1234567890

My Accor shares should be registered already but I've attached the purchase document (unfortunately in Swedish) from my broker.

Please let me know if you require any further information.

Jag köpte bara 10 aktier.

Uppgradering till platinum gick igenom förra veckan. En sammanfattning:

1. Öppna konto hos Accor & Avanza (online)
2. Köp 1 st aktie från Avanza via telefon (från Franfurtbörsen, cirka 500-600 kr). Tar en dag att registrera.
3. Öppna pdf kvittot från Avanza för köpet (finns under Mina sidor -> Transaktioner)
4. Ta skärmdump på kvittot och ditt kontonummer hos Accor
5. Skicka det med en förfrågan om uppgradering till: comfi@accor.com
6. Vänta ett par dagar, klart!

Behöver köpet nödvändigtvis gå genom Frankfurtbörsen? Då courtaget stiger väsentligt vid köp.

Men alltså inte den svenska börsen? Det enda jag syftar på är courtage priset som flyger i luften hos avanza vid köp utanför den svenska

Toppen