Senaste nytt

Bli först att testa SAS kommande app för NFC

Det kan ju vara så att SAS är tidigt ute. Ett av ryktena om kommande iPhone 5 är ju nämligen NFC. Så kan man då få ordning på back-end osv så lär det ju kunna göra en sjösättning av iOS-version snabbare och mindre smärtsam?
Bara en tanke.

Det är ju möjligt, men dels chansar ju SAS, samt kommer det ju dröja innan den stora massan har iPhone5. Jag tycker man borde satsa på en enklare och bredare mobil app som inte bara riktar sig till de mest frekventa resenärerna?!

Om man tror på NFC-tekniken och tycker den fungerar bra så kanske man förser alla EB-kunder med den tag som EBG får idag?
Det kommer ju alltid att finnas folk som inte är kompatibla... Själv kör jag en E72 och har insett att jag kan glömma allt vad dessa appar heter.

Förutsättningar för att kunna ladda ner och använda SAS SmartPass (TM) App:
a) En NFC mobil (med support för NFC P2P)
b) Android version 4 eller högre
c) Kontrollera dina NFC inställningar. Aktivera/tillåt NFC kommunikation och Android Beam.
d) EuroBonus medlem
e) Ett EuroBonus login på www.flysas.com (www.sas.se, www.sas.dk, www.sas.no)
f) Om du har en SAS Smart Pass Sticker på din NFC mobil, så behöver den tas bort.
(I annat fall kommer NFC signalen att störas av SAS Smart Pass Stickern.)
g) Ange ditt EuroBonus nummer i dina bokningar.
Det är alltså OK med EBB, man måste inte vara guldmedlem?

*edit: ja, det verkar funka. Har dock tyvärr ingen SAS-flygning inbokad på nån månad eller så.

Last edited:
Skall testa den 25/7 när jag flyger nästa gång. Måste man starta appen varje gång eller räcker det att NFC är igång och att man är inloggad?

varför sas...

...suck inte en gång till. Ni försökte med fingeravtryck för något år sedan...

BA har en mycket bra app. Kopiera den istället för att leka med android nfc.

/N

Near field communication är framtiden, Google ligger hästväg före apple i denna utveckling.
Jag kommer sjävklart testa detta på min Google platta. :)

Toppen