Senaste nytt

Blade - Helikopter - JFK to Manhattan

Tänkte först skriva en rapport om Blade JFK-Manhattan i denna tråd, men blev en egen rapport istället. Lägger länk här för att det skall bli lättare att hitta.

Tänkte först skriva en rapport om Blade JFK-Manhattan i denna tråd, men blev en egen rapport istället. Lägger länk här för att det skall bli lättare att hitta.

Snyggt!

Är det jag som missar något eller är det verkligen möjligt för endast 100$ om man är en "first time flier"?
Hittar detta under Gift Cards.
https://www.blade.com/gift/blade-bounce
First time is free... :cool: (eller nästan). Har inte sett eller testat denna presentkort-variant, men med restriktioner (ej lördag) verkar det så. Tidigare har de haft 100-150usd erbjudande för förstagångsåkare direkt I appen. Så verkar inte osannolikt.

Testa! En smidig lösning och fin upplevelse. Glöm inte bagagerestriktioner bara. Kan bli dyrt annars :)

Tyvärr funkar inte ovan länk/erbjudande längre när jag väl skulle boka. Men efter lite letande hittade jag en annan länk där man kunde köpa credits och applicera så det blev billigare. Den finns inte med under deras Gifts men funkade ändå. Så gick från 300$ till 170$ totalt efter att även en referral räknats in.
Nu ska bara bagaget vägas nogrannt innan det bär iväg.

Kom på jag inte skrivit hur det gick.
Smidigare lösning har jag aldrig varit med om. Har jag möjlighet kommer jag göra detta framöver.
Plockas upp av deras bil och köras bort till den delen av flygplatsen där helikoptrar och privatflyg huserar.

Blade1.jpg

När jag kommer in i deras lounge får jag veta att jag är enda passageraren och kan sitta fram med pilot om jag vill. Även att vi inte behöver vänta in någon så det är bara att åka direkt efter vägningen av bagaget.

Blade2.jpg

En snabb säkerhetsgenomgång och sen frågan om jag vill ha enbart intercom el höra all radiotrafik i lurarna (tog hela paket). Roligt att höra all trafik kring just hur piloten skulle "kryssa" mellan alla plan som landade och avgick. Från bilen hämtade mig till jag var i luften gick det 19 minuter :)

Blade4.jpg
Blade5.jpg

Tyvärr gjorde vädret att vi inte kunde ta "The scenic route" utan fick gå mer rakt på stan och plattan på 30th.
Ett par minuter senare står jag i deras lounge på och får frågan om jag vill ha en drink. Tyvärr var jag fortsatt själv så fick språka med "bartendern" medan jag tog ett par drinkar innan jag begav mig mot hotellet. Allt gratis med bra spritsorter s bara att passa på.

Blade6.jpg

Toppen