Senaste nytt

Blå tåget begränsar tidtabellen från 10:e April

Jag träffade en representant för Blå Tåget och enligt dom så var det en uttalad strategi att INTE marknadsföra sig, utan man ville att det skulle spridas "mun till mun"... och det verkar ju tyvärr inte funkat så bra.

Var en lätt underdrift, kanske:D Någonstans måste dom ju börja generera uppmärksamhet för sin produkt och det känns som att en stor del av deras potentiella kunder rör sig på stationerna. Ja misstänker nästan att en snabb undersökning på stationerna där tåget stannar, så hade många som fått frågan om dom visste vad blå tåget är, svarat: "Var det inte dom som spelade in staten och kapitalet först":confused:

Hur som helst, själv svor jag lite att jag inte kan åka med dem den 3/6. Vill gärna testa.

Tror att vi skulle ha en bra möjlighet att få till en Businessclass-deal gällande priser på Blå Tåget.... Ser att de ger 10% rabatt genom appen mobicard. Samma gällande svenska järnvägsklubben....

Vi är ju betydligt fler på Businessclass.se, så 14-15% avdrag vore ju kanske inte omöjligt? Från 700kr till 600kr enkel...

Tycker att Blå tåget är ett välkommet bidrag till den svenska järnvägen, så skulle vara kul att kunna bidra till deras överlevnad, och expansion..!

En Businessträff på Blå Tåget start GBG ->08-land -GBG bör väl vara rätt lagom?? Bestäm datum efter 15/6 så är jag med :)

Jag kan åka med på tillbakavägen från STO iallafall. Man kan väl chartra hela pianovagnen har jag för mig... Ingen koll på pris iofs

Efter 15/6 som gäller för mig med :)

Idag släpps biljetterna med det nya kampanjpriset. Det är endast telefonbokning som gäller för att ta del av ovan nämnda priser.

Nu meddelar blå tåget på sin facebook-sida att de har sett en ökning i antal resenärer, och därför kan det återigen bli aktuellt med trafik på vardagar.
Varje onsdag, med start den 12:e Sep, kommer blå tåget operera en daglig avgång i vardera riktning på sin linje Uppsala-Stockholm-Skövde-Göteborg.

Toppen