Senaste nytt

Biobränsle 500 bonuspoäng/100 SEK

I flygbokningsflödet på sas.se dyker detta upp om man väljer Biobränsle:

Just nu!Tjäna 500 EuroBonus Extrapoäng per 100 SEK biobränsle.

Bra värde på extrapoängen (även om man inte räddar världen)?

I flygbokningsflödet på sas.se dyker detta upp om man väljer Biobränsle:

Just nu!Tjäna 500 EuroBonus Extrapoäng per 100 SEK biobränsle.

Bra värde på extrapoängen (även om man inte räddar världen)?
Nej, 20 öre poängen kan du alltid köpa poäng för av sas.
Men behöver du concious steg är det ju bra värde.

• Gilla
Reactions: hco
Nej, 20 öre poängen kan du alltid köpa poäng för av sas.
Men behöver du concious steg är det ju bra värde.
Ja jag tycker SAS borde vara lite mer generösa gällande poängen för biobränsle. Att ha exakt samma som att köpa poängen rakt av ger inget mervärde för någon. Hade man lite bättre poängvärde skulle man nog kunna visa upp bättre siffor för biobränsle och de som lägger till får mer poäng. Behöver inte handla om stora skillnader. Men bara att ge exempelvis 550 poäng per 100 biobränsle skulle nog ge en viss ökning i antal sålda block.

Ja jag tycker SAS borde vara lite mer generösa gällande poängen för biobränsle. Att ha exakt samma som att köpa poängen rakt av ger inget mervärde för någon. Hade man lite bättre poängvärde skulle man nog kunna visa upp bättre siffor för biobränsle och de som lägger till får mer poäng. Behöver inte handla om stora skillnader. Men bara att ge exempelvis 550 poäng per 100 biobränsle skulle nog ge en viss ökning i antal sålda block.
750. Varför sälja bort vår goodwill billigt?

Du missar att om du köper biobränsle 10 ggr på ett år så får du 1000 bonuspoäng per köp och 500 nivåpoäng per köp.

Folk kommer inte köpa mer biobränsle för att man får 550 poäng istället för 500 poäng, på tok för liten skillnad.

Du missar att om du köper biobränsle 10 ggr på ett år så får du 1000 bonuspoäng per köp och 500 nivåpoäng per köp.

Folk kommer inte köpa mer biobränsle för att man får 550 poäng istället för 500 poäng, på tok för liten skillnad.
Du har alldeles rätt.

Därtill, vanligt folk, alltså inte vi poängnördar. Kommer inte köpa varken mer eller mindre pga. poängen utan för att två sina händer ala greenwashing.

Att få några tusen poängnördar köpa Biobränsle är inte syftet utan att skapa en profil om miljömedveten och erbjuda affärsresenärer som inte tillåts flyga (pga. miljöpolicyn) att återigen få göra det.

Ja jag tycker SAS borde vara lite mer generösa gällande poängen för biobränsle. Att ha exakt samma som att köpa poängen rakt av ger inget mervärde för någon. ...
Alltså, att flyga med biobränsle ger väl ett mervärde? Om inte för dig, så för mänskligheten, typ.

Och rent krasst ekonomiskt, när sas säljer bonuspoäng till dig har de bara kostnad för själva poängen. När de säljer biobränsle till dig har de ju även kostnader för att faktiskt köpa bränslet. Dvs det är redan en sämre affär för SAS, så lite ologiskt att se att de skulle öka antalet poäng. Visst hade det varit trevligt med tusentals poäng för varje droppe bio-bränsle, men 500 poäng är rätt OK tycker jag.

Alltså, att flyga med biobränsle ger väl ett mervärde? Om inte för dig, så för mänskligheten, typ.

Och rent krasst ekonomiskt, när sas säljer bonuspoäng till dig har de bara kostnad för själva poängen. När de säljer biobränsle till dig har de ju även kostnader för att faktiskt köpa bränslet. Dvs det är redan en sämre affär för SAS, så lite ologiskt att se att de skulle öka antalet poäng. Visst hade det varit trevligt med tusentals poäng för varje droppe bio-bränsle, men 500 poäng är rätt OK tycker jag.
Jag håller med, egentligen är det inte givet att man ska få något alls då SAS menar det är självkostnadspris. Sen är det klart att dom säkert säljer fler block med det här upplägget än om de exempelvis skulle matcha köpet istället (vilket ju vore mer rimligt åtminstone delvis) och säkert ännu fler om man fick fler poäng.

Om man nu vill ge incitament så borde det vara en trappa (fler poäng per block ju fler block man köper) då säkerligen många bara köper ett block.

Toppen