D
Deleted member 30163
Guest
Jodå det går utmärkt How do I change the currency of my cards in the app? – CurveI Curve-appen kan du inte ändra valutor.
Jodå det går utmärkt How do I change the currency of my cards in the app? – CurveI Curve-appen kan du inte ändra valutor.
Tack för rättelsen.Jodå det går utmärkt How do I change the currency of my cards in the app? – Curve
Tack för hjälpen! Det var Revoluts egna avgift i Thailand jag tänkte på, ATM-avgiften hade jag koll på.
Då ska jag ta med kontanter och växla istället och ska jag betala med kort så använder jag Curve. Stort tack
Ska man i Curve byta till THB först på de korten man vill använda eller ska man låta det vara kvar i SEK?
Nej, det är inte alls sällsynt. I mitt fall betalar jag in till Revolut och växlar där. Sedan byter jag valuta för mitt Revolutkort i Curve. Då skickas transaktionen från Curve till Revolut i den valutan som jag då har färdigväxlad på mitt Revolutkort.Är väl ganska sällsynt att man faktiskt vill byta valuta
Nej, det är inte alls sällsynt. I mitt fall betalar jag in till Revolut och växlar där. Sedan byter jag valuta för mitt Revolutkort i Curve. Då skickas transaktionen från Curve till Revolut i den valutan som jag då har färdigväxlad på mitt Revolutkort.
Ja, vinsten är att endast behöva ha med sig ett fysiskt kort för detta ändamål och att därmed ha alla transaktioner samlade. Det fysiska Revolutkortet används aldrig för annat än rena kontantuttag om jag nu skulle behöva såpass mycket kontanter vid något tillfälle. Annars hålls det kortet och därmed kortnumret osynligt. Har till och med i Curve kopplad det virtuella kortet och inte ens där lagt in det fysiska kortets nummer. Allt för att ha så få exponeringar som möjligt.Vad är vinsten med det upplägget? Är nyfiken då jag har både Revolut och Curve. Är det att slippa fysiskt använda Revolut under helgtid och bara tuffa på med Curve?
Tack för hjälpen! Det var Revoluts egna avgift i Thailand jag tänkte på, ATM-avgiften hade jag koll på.
Då ska jag ta med kontanter och växla istället och ska jag betala med kort så använder jag Curve. Stort tack
Ska man i Curve byta till THB först på de korten man vill använda eller ska man låta det vara kvar i SEK?
Anledningen att det inte syns någon avgift är väl för att det inte är en avgift utan ett påslag på växlingskursen. När jag har kört Curve och Revolut så har Curve haft bättre kurs.Hej,
Hemma nu från Thailand och ville bara säga att det visades 0 kr avgift i Revolut - se bild. Jag växlades mellan Klarna och Revolut. Ibland betalade jag samma summor med korten och Revolut var oftast mer förmånlig.
Är det någon som har testat med att öppna ett konto hos Siam Comercial Bank (SCB) i Bangkok? Det är väl en bank som har uttagsautomater lite här och där.
Anledningen att det inte syns någon avgift är väl för att det inte är en avgift utan ett påslag på växlingskursen. När jag har kört Curve och Revolut så har Curve haft bättre kurs.
Nu vet jag inte var Google får sin kurs, men tycker att både Curve och Revolut slår den på fingrarna varje gång.Ok, sant! Fast jag kollade gentemot XE och kursen var nästintill densamma