Senaste nytt

Billiga businessclass biljetter med Turkish Airlines?

Sahlen

Medlem
Som många andra varit inne på är TK Business helt ok, men det avgörs av personalen.

Jag och min sambo gjorde BKK-IST-ARN tidigare i våras. Hårdvaran och maten är bara bra. Men servicen är väldigt ojämn. Vi satt i mitten (2-2-2 config) och hade därmed olika personal. För mig flödade champagnen och uppmärksamheten var på topp, medan min sambo fick be två tre gånger om minsta lilla vattenglas.
 

Direktorn

Medlem
Har bara åkt Economy med Turkish. Skulle aldrig åka till Turkiet på semester men bokar utan att tveka deras flygbolag. Bra service fin mat och fina plan. Mellan Istanbul och Hongkong flög vi med en B777-300 som max kunde vara 2 år gammal. Boka gärna Turkish om ni frågar mig. Alla sprängdåd har varit utanför incheckning vad jag vet.
 

Lukas S

Medlem
Jag tycker att Turkish är väldigt bra om man åker tillsammans med någon (seatingen 2-3-2 resp 2-2-2 i C är inte optimal om man åker själv - i så fall väljer jag hellre t.ex. SAS där man sitter 1-2-1). Servicen ojämn dock, men jag prioriterar personligen den hårda produkten på långa flighter. Att byta plan i Ataturk är med all sannolikhet helt ofarligt. Amerikanska FAA blev tydligen nöjda vid inspektion några dagar efter statskuppen och lyfte inreseförbudet tämligen omgående, vilket bådar gott. Jag har bokat flera resor med Turkish den senaste tiden och hoppas kunna boka fler framöver!
 

pep

Medlem
Hvis mad og drikke er det man prioriterer højest er TK nok allerbedst mht. value for money. Men når ting går galt...eller hvis man mangler lidt ekstra opmærksomhed eller hjælp... da er TK på Herrens Mark...
 

LarsCph

Medlem
Der findes mest godt om deres business class så vidt jeg har kunnet finde. Fruen skal til Male næste år i Marts og har købt billet hos Turkish, omkring 15.000 dkk retur på business class. Det ser ganske fint ud med kok om bord på flyet, udmærkede sæder og den meget tyrkisk inspirerede lounge i Istanbul i stedet for en generel "kold og kedelig" lounge. Jeg ville absolut prøve dem hvis prisen er rigtig.

Nu var Turkish så utrolig søde at ændre på deres flytider - så det ville enten betyde en ekstra feriedag + overnatning i Male, ellers tage hjem før tid. Ingen af delene var særlig attraktive.

Et kort telefonopkald til Turkish helpdesk klarede en fuld refund af rejsen, helt uden diskussion. Og da vennerne hos Qatar Airways havde kampagne med OK pris (dog stadig 3.500 dkk dyrere end Turkish) med tiden som passer perfekt er det i stedet dem hun rejser med.
 
Toppen