Senaste nytt

Billig biljett Göteborg - Osaka/Tokyo

Tänkte vänta .. konstigt nog är japanska expedia billigast... Köper jag den via Japan : 9080kr mot Sverige: 10189kr.

Grejen är att jag har så lite is i magen.. jag sitter med "BOKA"-knappen framför mig.
En del i min hjärna skriker "BOKA NU!" medans en annan del säger "Vänta tills SAS och Finnair slutat med sin rea" .. Det är bara några tusen men lägger hellre dem på en biljett som känns bra än en biljett som duger.

Har iaf bokat massa hotell ikväll.. notan för 2 veckor (av 4) slutade på 9000kr :p

Last edited:
UPDATE !

Fick biljett som jag ville : GOT - NRT (14tim) / KIX - GOT (15tim) - Lufthansa

Kanske testar lite lounger på vägen :D

TACK FORUMET!

Detta med cookies på bl a resesajter är mycket intressant. En god vän var på besök hos Google häromdagen och fick berättat att både flygbolagen och de vanligaste sajterna jobbar sådär: en återkommande kund får direkt höjda priser, då detta tydligen skall ge en köpimpuls. Dvs kollar dutex DY/SK på en viss sträcka och datum för priser utan att boka, men återkommer efter ett tag så poppar priset upp för just dig. Detta gäller tydligen särskilt när du får upp bolagens månadskalendrar, med de bästa priserna på vissa datum.. Som sagt, detta är säkert "old news" men jag måste säga att jag i min naivitet blev lite perplexed.

Toppen