Senaste nytt

Billhop tar AmEx

Det verkar som det går bra att återbetala studieskulder med Amex, kan vara intressant om man vill jaga 2-4-1. Jag ska prova vid nästa tillfälle i februari och rapporterar tillbaka.

Hur blev det med det här? Vore intressant att kunna betala csn med amex och få poäng. Någon som vet om man även kan betala via betalo och få poäng för csn?

Hur blev det med det här? Vore intressant att kunna betala csn med amex och få poäng. Någon som vet om man även kan betala via betalo och få poäng för csn?

Det ser ut som det borde gå bra via Billhop fortfarande näs jag slår in CSN bankgiro och Amex. Jag har dock inte provat att betala - jag hittade den som jag tycker bättre vägen att betala direkt med SJ Mastercard genom att temporärt flytta närmare Medelhavet :)

Kampanj på Billhop, "endast" 2.1% i avgift på Amex.

Sänkt avgift för alla kort!
Billhop har funnits i snart fyra år, vi har nu över 5 000 kunder och det vill vi fira.

Vi sänker därför nu, under en kampanjperiod, transaktionsavgiften till 1,5% för VISA och MasterCard samt till 2,1% för American Express (ordinarie pris är 2,5% för samtliga kort).

Kampanjen startar idag och gäller till och med 30:e juni 2016 för både befintliga och nya kunder. Priset gäller för alla betalningar som slutförs under kampanjperioden.

De nya priserna är aktiva och du betalar bara som vanligt för att ta del av kampanjen.

Tack för det. Då blir det användning av Billhop med Amex Elite från första till sista juni då villkoren för Coop blir för dåliga

Med 2.1% i avgift blir det rätt förmånligt om man har AMEX Elite imho. 100 000 kr skulle dra en avgift på 2100 kr och då får man 20 000 poäng samt antagligen lite hjälp till vouchern. 105 kr/1000 eurobonuspoäng vilket jag tycker är rätt schysst värde.

Med 2.1% i avgift blir det rätt förmånligt om man har AMEX Elite imho. 100 000 kr skulle dra en avgift på 2100 kr och då får man 20 000 poäng samt antagligen lite hjälp till vouchern. 105 kr/1000 eurobonuspoäng vilket jag tycker är rätt schysst värde.
Bättre upp! Du får poäng för avgiften också, så har du räkningar för 100,000:- så får du 20,420 Eurobonus-poäng. :)

Funkar det så att om det går att betala räkningen via billhop så tjänar man poäng? dvs. kan man ens betala räkningar via billhop utan att det ger poäng från kortet?

Funkar det så att om det går att betala räkningen via billhop så tjänar man poäng? dvs. kan man ens betala räkningar via billhop utan att det ger poäng från kortet?

Ja om du använder ditt Amex för att betala räkningar via Billhop så får du 20p/100kr du spenderar på räkningarna du betalar på billhop.

Ja om du använder ditt Amex för att betala räkningar via Billhop så får du 20p/100kr du spenderar på räkningarna du betalar på billhop.

Nice. Funkade isåfall fint att betala till CSN. Ganska bra om man t ex saknar X tusen till nästa voucher i slutet på året. bara att göra en extra inbetalning till csn.

Toppen