Jag hade redan registrerat en betalning med SAS MC till en mottagare där Amex inte gick att använda innan jag läste det här. Nu då jag tittade om det vart klassat som kontantuttag eller inte, så såg jag att jag faktiskt fått poäng för denna betalning (till och med dubbla iom SAS MC kampanj). Så det kanske är gammal information att betalningar genom Billhop med SAS MC räknas som kontantuttag?ANVÄND ALDRIG ALDRIG ALDRIG BETALO/BILLHOP MED KORT SOM GES UT AV SE-BANKEN!!! DE KLASSAR DET SOM KONTANTUTTAG OCH LÄGGER TILL EN AVGIFT OCH MAN FÅR INGEN KICKBACK!!! Exempel på SEB-kort: SAS Diners, SAS Mastercard, SJ Prio, Eurocard Platinum, Cirkle-C med flera.
SAS Eurobonus World MC klassar Betalo som kontantuttag | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorJag hade redan registrerat en betalning med SAS MC till en mottagare där Amex inte gick att använda innan jag läste det här. Nu då jag tittade om det vart klassat som kontantuttag eller inte, så såg jag att jag faktiskt fått poäng för denna betalning (till och med dubbla iom SAS MC kampanj). Så det kanske är gammal information att betalningar genom Billhop med SAS MC räknas som kontantuttag?
Det kan ju ha och göra med att Betalo har betalning till bankkonto, dvs att betala med kort till eget eller annans konto är ju i princip samma som en bankomat? Billhop har väl inte den funktionen.SAS Eurobonus World MC klassar Betalo som kontantuttag | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Kanske Billhop går "under radarn" än så länge. Gör det på egen risk.
Vi har en vinnare, grattis flonken!