Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

Någon som lyckats betala månadsfaktura hos Klarna med Billhopp? Såg att det kontot var spärrat hos Betala.
Gick på en nöt där jag trodde (vid köpet) att jag valde alternativet som möjliggjorde Amex-betalning, men istället blev det något jäkla Klarna-delbetalning-månadsräkning med ränta.

Edit: Amex nekad, Mastercard OK

Last edited:
Någon som lyckats betala månadsfaktura hos Klarna med Billhopp? Såg att det kontot var spärrat hos Betala.
Gick på en nöt där jag trodde (vid köpet) att jag valde alternativet som möjliggjorde Amex-betalning, men istället blev det något jäkla Klarna-delbetalning-månadsräkning med ränta.
Tror tyvärr inte att det går eftersom Klarna räknas som en långivare hos amex :( Och man får ju inte betala lån med kredit.

Nej, kreditinstitut går inte att slinga via billhop. Vore FÖR bra att kunna betala mastercard räkning (där man samlat poäng) med amex och samla ännu mer poäng.
Lån/krediter av alla former är spärrrade

Jag vill skicka ut en liten varning för Billhop här. Precis som påpekats tidigare går det inte att betala räkningar till betalinstitut (Typ Klarna) med Amex via Billhop. Detta inkluderar dock även PayEx, vilket en del bredbandsleverantörer använder som fakturaleverantör.

Enligt Billhop ska det gå att betala ändå för de kollar manuellt om det är en avbetalning eller inte. Detta stämmer dock inte utan min betalning gick inte igenom. I sig hade detta inte varit något problem men jag fick ingen info om detta från Billhop. Ett par veckor senare återbetalades pengarna och jag fick en påminnelse från bolaget i fråga med en saftig avgift eftersom räkningen inte blev betald.

När jag sedan kontaktar Billhop så svarar de väldigt otrevligt att de minsann alltid skickar ut ett mail med information när de nekar betalningar och de hade ju återbetalat pengarna så de kunde verkligen inte förstå vad problemet var. Att jag fått en påminnelse med extra avgifter fick jag inte mycket för och att man kanske borde informera kunden lite bättre om en så pass viktig sak det kunde de inte riktigt greppa.

Personligen avstår jag från att använda en tjänst som lite godtyckligt kan välja att neka betalningar och sedan hantera uppgiften att informera kunden så nonchalant.

När jag sedan kontaktar Billhop så svarar de väldigt otrevligt att de minsann alltid skickar ut ett mail med information när de nekar betalningar och de hade ju återbetalat pengarna så de kunde verkligen inte förstå vad problemet var.

Konstigt, jag har alltid fått mail både vi lyckade och även vid någon enstaka misslyckad betalning.
Kan du inte ha klickat "bort" något under inställningar?:

upload_2018-3-1_11-49-9.png

Man bör alltid kolla status själv på Billhops sajt!

Det finns ingen garanterad leverans av (standard) e-post över Internet.

Man bör alltid kolla status själv på Billhops sajt!

Det finns ingen garanterad leverans av (standard) e-post över Internet.

Det är jag väl medveten om, men om min bank hade gjort samma fuckup är jag rätt säker på att de hade varit lite mer måna om att meddela mig. Har hänt mig en gång att en betalning inte gick igenom och då var det mail, SMS, pushnotis och post på en och samma gång så man märker ju en viss skillnad i hur allvarligt man ser på saken jämfört med Billhop.

Toppen