Senaste nytt

Bilköp med kreditkort?

Liten bump, någon som köpt bil nyligen och kunnat använda MC/Amex?
I slutet av Maj (dubbel-poäng helgen) betalade jag 100 k * 2 på min och frugans SAS MC. Ställde krav innan på bilförsäljaren att detta var en förutsättning för affär.

Sedan hade vi hållit korten köp-fria en månad en månad innan så vi inte skulle åka på den lömska 30 dagars löpande limiten.
Dagen innan jag skulle hämta bilen så ringde jag SEB kort och aviserade om stort uttag och frugan gjorde lika dant.

Viktigt är att göra upp allt innan och få det pränt…typ godkännande på mejl edyl. Bilhandlaren var Skobes i Motala

Kan meddela att det inte var några problem att betala med Amex (dock via Betalo) på Hedin Bil i Eklanda, Mölndal. Kunde betalt hela bilen genom det om jag ville.

Kan meddela att det inte var några problem att betala med Amex (dock via Betalo) på Hedin Bil i Eklanda, Mölndal. Kunde betalt hela bilen genom det om jag ville.
Det där brukar ju inte vara ett problem… men det blir dyra poäng om man inte träffar en kampanj eller behöver uppnå ett spendkrav…

Jo vad för spendkrav. Aha ok, fått uppfattningen att det inte funkar via Betalo heller hos många. Vi var hos 2-3 andra bilhandlare där det inte gick med liknande lösning men kanske var missförstånd då.

Höjde min kredit till 300.000 på Mastercard innan kampanjen i maj, men tyvärr var jag inte så duktig på att låta bli att handla månaden innan. Även om jag betalade in extra kunde jag bara betala 280.000 på bilen. Bilhandlarfirman hade köpts upp from juni och tydligen hade jag tur för den nya firman hade inte godkänt kreditkortsbetalning på bilen.

Toppen