Senaste nytt

Bildreserapport: StarFlyer - LCC på japanskt vis

Om det där är LCC. Vad är då SAS? U(ltra)LCC? :)
SAS är definitivt inte en "Low Cost" Carrier, definitivt en "High Cost" Carrier. ;)

Det är dock ironiskt att LCC flygbolag i Europa har mycket trängre seat pitch än ett LCC flygbolag i Japan. Det borde vara tvärtom med tanke på kroppsbyggnad av genomsnitt japaner och genomsnitt Européer.
Vet du om man som Star Alliance Gold har tillgång till lounge etc. vid code share-flygningar?
Så länge du har bokat som en ANA flight, kan du använda ANA lounge som Star Alliance Gold medelm.
Jag flög med StarFlyer och Solaseed Air (LQ) med ANA flightnummer och jag fick använda ANA Lounge samt Priority boarding erbjöds.
Jag vet inte om man får extra vikt på incheckat bagage som Star Alliance Gold eftersom min väska inte vägde mer än tillåten viktgräns.

Sker isf incheckning vid ANA:s diskar/premium check in?
Jag checkade in på ANA:s check in disk, ja. Det var ingen kö så använde jag inte någon Star Allince Gold check in disk.

Last edited:
Trevlig läsning och vilket trevligt LCC bolag! En frisk fläkt i LCC träsket! Hoppas deras produkt håller och att världen tar efter!

Häftig livery. Kul att winglet på vänster vinge är svartmålad men inte den på höger...

Kabinen såg mycket trevlig ut. Vore kul att få testa åka detta bolag :)

Toppen