Senaste nytt

Bildreserapport: Air Greenland Economy Köpenhamn-Kangerlussuaq-Sisimiut

Tack @Dr. Miles för en intressant rapport!

Nu förstår jag, i och för sig, att du var där i jobb och kanske inte hade tid för mycket annat - men hur upplevde du Grönland?

Skulle du vilja påstå att det är värt att besöka Grönland som turist under några dagar?

SAS brukade väl flyga B767 till Kangerlussuaq innan de slutade flyga den linjen?
Fråagan är om de skulle kunna fixa ekonomi att flyga med en A320/A321LR

Kul rapport på flyglinjer man väldigt sällan ser något om!

Det kan säkert finnas ekonomi i en rutt med en narrowbody, om inte annat kan en destination som den bli populär i framtiden som exotiskt resmål, speciellt om det börjar komma flygstolar till bra priser.

Jag bodde på Hotel Sømandshjemmet när jag var i Sisimiut. (jag glömde att posta bilderna tidigare)

Hotellet:
Hotel Sømandshjemmet Sisimiut, 01.JPG

Rummet
Hotel Sømandshjemmet Sisimiut, 02.JPG

Hotel Sømandshjemmet Sisimiut, 03.JPG

Hotel Sømandshjemmet Sisimiut, 04.JPG

Badrummet:
Hotel Sømandshjemmet Sisimiut, 05.JPG

Utsikt från rummet:
Hotel Sømandshjemmet Sisimiut, 08.jpg

När jag var i Sisimiut, pratade jag med folk från Blue Water (en fraktfirma som är störst på Grönland) och en av dem sa att det är nästan alltid fullt med frakt på Air Greenlands flight till Grönland. Han sa att de flesta var dagliga konsumtionsvaror.

Jag bodde på Hotel Sømandshjemmet när jag var i Sisimiut. (jag glömde att posta bilderna tidigare)

Hotellet:
Visa bifogad bild 67222

Rummet
Visa bifogad bild 67223
Visa bifogad bild 67224
Visa bifogad bild 67225

Badrummet:
Visa bifogad bild 67226

Utsikt från rummet:
Visa bifogad bild 67227

När jag var i Sisimiut, pratade jag med folk från Blue Water (en fraktfirma som är störst på Grönland) och en av dem sa att det är nästan alltid fullt med frakt på Air Greenlands flight till Grönland. Han sa att de flesta var dagliga konsumtionsvaror.

Utsikten är påtagligt bättre än rummet. Kul reportage och spännande att få se bilder från Grönland, Tack!

Toppen