Senaste nytt

Bilder på gamla business-kabinen

Hej,

Efterfrågar bilder på hur gamla business-kabiner på allt från SAS till Thai/Delta eller exempelvis British airways kunde se ut. Flög business med SAS en gång 2014 precis innan nya kom, men kan inte minnas hur dom såg ut.

Kikade som hastigast i gömmorna och hittade dessa från SAS Business Class anno 2013 och 2014, tagna ombord på Airbus A340.

DSC06603.JPG

Frukost på väg till Tokyo om jag inte missminner mig

DSC10300~2.JPG

2+2+2 i kabinen. Ej full flat på den tiden

DSC10307.JPG

Rejält med benutrymme. Men liten skärm

DSC10312.JPG

På den tiden fick man papperstidning på planet. Nice

Var ju tvungen att bidra med en businesskabin som var min absolut första businessupplevelse hos SAS och en udda fågel med random businesssäten fram, lufthansasäten bak. Den flygande bränsletanken (737-700) från Privatair. Beklagar kvaliteten, det var ju ändå 2016...

IMG_1898.JPG

IMG_1900.JPG

IMG_1897.JPG

IMG_1907.JPG

På den tiden fanns det fyra matval i business. På en narrowbody!

Hur som helst, det var denna första businessklassupplevelse som förstörde mig. Det var en fantastisk uppgradering för en stackars Eurobonus Silver-medlem CPH-BOS.

Fina minnen, min första riktiga business var nån gång 2013 med Finnair. Skulle checka in i ekonomi i Hongkong för avgång mot Hinki. Dom sa att de kan tyvärr inte erbjuda business class maten, men om jag vill kan de uppgradera mitt säte till business, wow vilken grej.

Detta hände totalt två gånger, den första och enda gången jag flög i deras gamla breda fåtöljer som inte var lie flat. Detta var inte deras standard-business utan någon ytterligare äldre historia, bara ett gammal plan gick till Hongkong på den tiden, vi kallade de ask-koppsplanet då de va ask-koppar i armstöden i ekonomi.

Nästa gång fick jag prova deras då otroligt moderna lie flat säten. Efter det var man hooked.

Har tyvärr inga egna bilder

13406953_10208363324134922_6649536776815698056_n.jpg

Härliga bilder… saknar fortfarande loungeläget man kunde få in med gamla sätena. Stor skillnad till det sämre mot dagens.

Toppen