Senaste nytt

Betalo inför överföringar till bankkonto

Ponera att jag hyr i andrahand och just nu gör en banköverföring på 8000 SEK per månad till en och samma konto hela tiden. Tror ni att det är okej att köra Betalo med det beloppet? Eller skulle Betalo/Banken/Amex reagera på detta?

Detta skulle underlätta något enormt för att mig att nå min första 2-4-1 isf :)
Tror inte det är några problem.

Frågan är ju....är det värt kostnaden på 3750kr för att nå vouchern via Betalo??

Totalt blir det ju 4750kr, nästan 5000kr/år för att nå vouchern (då själva kortet kostar 1000kr/år).

Har du funderat på kostnaden som det faktiskt blir då Betalo tar 2.5%??

Frågan är ju....är det värt kostnaden på 3750kr för att nå vouchern via Betalo??

Totalt blir det ju 4750kr, nästan 5000kr/år för att nå vouchern (då själva kortet kostar 1000kr/år).

Värt att veta är att man kan förhandla om avgiften. 2,5% är inte hugget i sten.

Kan man förhandla med Betalo?? Intressant! Hur då? Har du erfarenhet från det?

Ringde båda aktörerna och berättade att jag är medveten om att båda finns på marknaden. Hur mycket jag planerat att överföra under året.. Inte mer än så. Fick tex 30 punkter i rabatt.

edit. Syftar på betalo och billhop om det var otydligt.

Ja, det tycker jag. Jag har tillräckligt med poäng för en resa i First, men med en voucher så skulle jag kunna ta med en polare också.

Min kalkyl:
2400 SEK - Kostnad för betaloöverföringar (96000kr)
500 SEK - årsavgiften amex (första året)

För en totalkostnad av 2900 SEK så får jag, utöver möjligheten att ta med någon annan också 14400 poäng. En no brainer för mig. Sedan får man inte glömma att jag även får inbjudningsbonus på 15k också.

Last edited:
Ringde båda aktörerna och berättade att jag är medveten om att båda finns på marknaden. Hur mycket jag planerat att överföra under året.. Inte mer än så. Fick tex 30 punkter i rabatt.

edit. Syftar på betalo och billhop om det var otydligt.

Billhop har jg fått lägre pris på och fört över alla mina fakturor dit men inte med betalo där jag kör banköverföringar.

Har du fått ner priset med betalo? för då är du den första jag hört om som lyckats med det.

Billhop verkar inte ha samma möjlighet att betala till privatkonto som Betalo. Men hittade appen Tink, och där står det att man kan göra överföringar.....kan det vara nåt? Bör dessutom vara gratis....

Last edited:
Billhop verkar inte ha samma möjlighet att Betala till privatkonto som Betalo. Men hittade appen Tink, och där står det att man kan göra överföringar.....kan det vara nåt? Bör dessutom vara gratis....
Tink fungerar bara som en mellanhand mellan dig och banken/korten. Den ger ingen annan funktionalitet än att samla alla transaktioner i en app. Överföringarna du syftar på är gratis men gäller bara från bankkonto, du "slipper" gå via bankappen.

Fick mail från Betalo ang överförning till bankkonton med Amex.
"Vi vill informera dig om att American Express inte längre tillåter att deras kort används till att göra överföringar till bankkonton. Med anledning av detta upphör Betalo från och med 15 oktoberatt erbjuda möjligheten att göra utlandsbetalningar samt skicka pengar till svenska bankkonton med ett kort från American Express.

Förändringen påverkar alltså två av Betalos tjänster - utlandsöverföringar samt skicka pengar till svenska bankkonton. Du kan därmed fortsätta att använda ditt American Express-kort för att betala räkningar.

Det går även fortsatt bra att göra överföringar till svenska och utländska bankkonton med VISA och Mastercard, dvs inga förändringar görs för dessa kort eller för våra partnerkort.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst."

Toppen