Senaste nytt

Betalo överföring

bankb

Medlem
Någon som testat att föra över pengar till sitt egna konto från Amex via Betalo?

Går det eller ses det som ett kontantuttag?

Det korta svaret är: Gör det inte.

Något längre:
Det kommer nog inte att ses som ett kontantuttag, men däremot så är det såvitt jag vet mot villkoren för både Betalo och Amex. Kanhända kan man få någon betalning att slinka igenom, men du riskerar att bli av med kortet (och antagligen även att bli avstängd från Betalo). Dessutom så är det ju givetvis så att även om det skulle funka så är detta en sådan typisk sak som skulle leda till att villkoren för alla försämrades (t.ex. så att Amex inför begränsningar på Betaloanvändning eller något liknande).

Misstänkte att det var något åt det hållet som ni svarat. Kändes lite för enkelt, och enligt principen, känns det för bra så är det för bra är det lika bra att skippa denna :)

Nu har jag inte fört över pengar till mig själv via Betalo men jag har gjort överföringar till andra personer av olika anledningar och det klassas inte som kontantuttag. Så det går säkert att föra över till eget konto också men som tidigare sagts så är det kanske inte den smartaste idén att göra :)

Nu har jag inte fört över pengar till mig själv via Betalo men jag har gjort överföringar till andra personer av olika anledningar och det klassas inte som kontantuttag. Så det går säkert att föra över till eget konto också men som tidigare sagts så är det kanske inte den smartaste idén att göra :)

Hmm, då kan man ju köra det istället för Swish när mottagaren kan vänta lite på pengarna ;)

Verkar som att för många provat att överföra pengar till sina konton :)

796da46b3c6b6e99502253698200f435.jpg

Toppen