Senaste nytt

Betalfrukost på Strawberry

Uppenbarligen har flykten från scandic till strawberry inge varit stor nog att motivera att ha det kvar. Kanske just driver av att alla med ett avtal inte påverkas?

Ok, reagerade på att det inte var inkluderat på Clarion Cph men tänkte att det var pga Danmark. De frågade om jag inte skulle ha frukost vid incheckning men hade tidig morgonflight så ej aktuellt (plus lounge).
Har varit så länge om inte från start på C CPH , de är xtra noga med att kolla om du har bokning med frukost

När Scandic började ta betalt för frukosten sa Strawberry’s VD att det inte var aktuellt för hans kedja.

Fast enligt strawberrys FAQ så tar de inte betalt för frukosten, det finns dock möjlighet att boka rum utan frukost.

En classisc enhancement.

Fast enligt strawberrys FAQ så tar de inte betalt för frukosten, det finns dock möjlighet att boka rum utan frukost.

En classisc enhancement.
så både de har gjort med Spenn. Behåller den gamla bonusprogram men ger kunden möjlighet att boka rum och tjäna Spenn istället. Om det var verkligen en enhancement med Spenn hade väl alla valt den vägen, eller?

Jag tycker detta är sorgligt och hade hoppats att Strawberry hade orkat stå emot Scandic. Men dels tror jag det utmanar lite i prisjämförelse och bokningssajter där frukost kostnader inte alltid syns helt tydligt,. Och sen är hotell branchen sedan pandemin i ett race to the bottom när det gäller att ta extra betalt för nästan allt möjligt. Detta med betalfrukost drabbar ju mest privat resenärer och egenföretagare. Anställda kommer sällan tolerera betalfrukost med förmånsbeskattning eller betala själv.

Toppen