Innan det finns någon officiell info är det väldigt svårt (och spekulativt) att svara på men om man får killgissa tror jag det ska väldigt mycket till att de tar bort frukost från Home Hotel t ex vars koncept bygger på att man får fika, middag & frukost.Tyvärr sägs det att även Strawberry kommer börja ta extra betalt för frukost. Gäller det alla varumärken inom koncernen?
Nej det finns inte.Verkar gälla de flesta hotell förutom Home Hotel. Vilken smygig lansering! Strawberry har ingen statusnivå som kan ge frukost likt Scandic heller väl?
På flyget häromdagen småpratade jag lite med min stolsgranne som sa flera idrottsföreningar han var involverad i hade gått över från Scandic till strawberry just på grund av frukosten. Han var mer besviken över det än hur dåligt spenn är. Jag påpekade dock att man normalt får frukost på Scandic om man använder avtalspris vilket jag gissar att de flesta idrottsförbund har (som kan användas av föreningarna).Verkar gälla de flesta hotell förutom Home Hotel. Vilken smygig lansering! Strawberry har ingen statusnivå som kan ge frukost likt Scandic heller väl?
Hotellen på CPH har länge haft rates utan frukost vilket ju är uppskattat om man reser på traktamente (och har tillgång till lounge).Ok, reagerade på att det inte var inkluderat på Clarion Cph men tänkte att det var pga Danmark. De frågade om jag inte skulle ha frukost vid incheckning men hade tidig morgonflight så ej aktuellt (plus lounge).