fcx
Medlem
Så länge som du inte är två personer så blir det no-show på en av biljetternamen om jag dyker upp men köpt båda i mitt namn, går inte det?
Så länge som du inte är två personer så blir det no-show på en av biljetternamen om jag dyker upp men köpt båda i mitt namn, går inte det?
Lustigt, det ska gå att göra innan incheck om man betalar för det (t ex om man reser med ett stort musikinstrument). Kanske ringa dem igen?Försökte boka extra sittplats idag på en bokning. Var endast möjligt vid incheckning... Men priset under sas kampanj som går ut idag är ganska bra. Skulle jag kunna boka två enkelresor i mitt namn för att blockera sätet brevid? Blir ju då noshow på de biljetterna
Via självbetjäning går det endast att boka extra säte i samband med att incheckning öppnar. Vill du boka en så kallat "garanterad extra sittplats" måste du ringa in.Försökte boka extra sittplats idag på en bokning. Var endast möjligt vid incheckning... Men priset under sas kampanj som går ut idag är ganska bra. Skulle jag kunna boka två enkelresor i mitt namn för att blockera sätet brevid? Blir ju då noshow på de biljetterna
CHARGES - SAS GO, SAS GO LIGHT (VALID FOR APPLICABLE MARKETS) AND SAS PLUS
The extra seat is charged in the passenger's TST as a Q-surcharge. One ticket is issued for the passenger and the extra seat.
Domestic/Intrascand - SAS GO and SAS Plus SEK565, NOK535, DKK599, EUR59, USD59 per flight segment
Note: For wholly domestic travel, value added tax (VAT), like Swedish domestic XS tax, Norwegian domestic NV tax and Finnish domestic YF tax, is not included in the flat rate and must be collected on the document issued.Europe - SAS GO and SAS Plus SEK/NOK/DKK 899, EUR 89, USD 99 per flight segment Intercont - SAS GO only SEK/NOK/DKK 1499, EUR 145, USD 169 per flight segment Examples LLA SK STO SK LON SEK565 + SEK899
OSL SK CPH SK LON NOK565 + NOK899
LLA SK STO SK CPH SK NYC SEK565 + SEK565 + SEK1499