Senaste nytt

Betalar ni dricks vid gratis hotellfrukost i USA?

Vid frukost ger jag dricks om det är servering/upp-passning, är det "Välj ett bord själv och ät buffé" så gör jag inte det.

I övrigt dricksar jag alltid om jag är någorlunda nöjd och bättre, dock mindre om stället får för sig att ha någon "dold" avgift på notan, som "Resort Fee", "Cover Fee" eller om de tar X kronor för bröd som de dukar fram som man inte ens bett om.

Vid buffeservering i vanliga restaurangen brukar jag lägga några dollar per person om de kommer med kaffe, juice, vatten etc.

Vid frukost i loungen drickar jag inte

Jag kom på denna tråd nu då jag sitter på Hilton newark airport hotel (skunkig, rekommnd icke) och första gång det händer mig så här:
Välkomnas i receptionen som Diamond ”I have lovely (skunkig) table for you, it is a buffet” och sedan försvinner utan kaffe som hon först frågade. Edter 10min frågar jag en annan kille om kaffet och han kommer med den samt ger notan i fickan ”I see you are diamond so I just write over this bill, take your time just sign it off when you finish” lämnar den på bordet.
Jag får en uppfattning med detta agerande att han vill ha dricks. Är detta normalt och vad är då normal dricks för en sådan service? (Nåja kaffe fick jag vänta på, annats buffe och ingen service)

FFlash, du har svaren i tidigare poster. Jepp han gör så för att få dricks. Om du inte lämnar dricks, så se till att du har fri väg ut och lämna bordet när servitören är en bit bort..

Japp, skummade genom hela tråden och uppfattade att man kanske förvänar en 20% vilket motsvarar en 5$ idetta fall (22,39$ notan) medans en eller två bucks är väl okej vid gratis frukost som inte innehåller ”service” utan buffet.

Jag gav då 2$ men killen tog notan utan att ens titta på det och jag stack iväg

Toppen