Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Migato

Medlem
Jag lägger ett allmänt tips här och hoppas det håller sig inom reglerna.

Vill man öka sin spend på valfritt kort kan man använda valfri betalningstjänst och betala till ett bangironummer.

Det finns bolag där man kan betala in till bland annat fonder med bankgiro. Bara att testa på betalningstjänsten vilket bg som funkar.

Vilket fondbolag som godtar detta vet jag inte, Google is your friend:

fonder bankgiro - Google Search

intressant! Men är det värt betalo/billhops 2.5% avgift plus avgifterna som fonderna tar plus eventuell uttagsavgift/uttagsregler?

Men tar likt andra också emot DM från dig. Gick inte att gå in på din profil
 

MrRob

Medlem
intressant! Men är det värt betalo/billhops 2.5% avgift plus avgifterna som fonderna tar plus eventuell uttagsavgift/uttagsregler?

Men tar likt andra också emot DM från dig. Gick inte att gå in på din profil

Ska man ändå spara 25.000:- i fonder varje månad (inte ett jättestort sparande för hushåll med två skapliga löner) så kanske det är värt 7500:- i avgifter för två vouchers och 60000 EB-poäng (om man har ett Amex Elite) när man betalar in pengarna. Kanske inte varje år men jag kan själv tänka mig att göra så om något år när behovet infinner sig.

Tänker man sig däremot att cirkulera pengarna för att "fuska" så blir det nog inte alltid så billiga poäng och det finns billigare -om än vissa är mer omoraliska och mer tidskrävande- sätt om man vill "fuska" till sig spend.
 

Reine

Medlem
Jag tänkte betala lite fakturor för att nå andra 2-4-1 vouchern, vilken site rekommendera och finns det några kampanjer/inbjudningslänkar jag bör känna till?
 

Doctor-X

Medlem
Betalo eller Billhop är det som de flesta använder (själv använt båda och funkar bra). Kom ihåg att betalar du med AmEx tar det 5 bankdagar tills beloppet är överfört. Just nu tror jag inte det finns någon kampanj eller inbjudan som funkar.
 

Reine

Medlem
Tack för svar - Använder du deras privat eller ftg tjänst?
Hur ser kvittona ut, är dom ok till bokföringen eller lägger ni in originalkvitton och tar kostnaden för betalningen privat?
 

Doctor-X

Medlem
Tack för svar - Använder du deras privat eller ftg tjänst?
Hur ser kvittona ut, är dom ok till bokföringen eller lägger ni in originalkvitton och tar kostnaden för betalningen privat?

Använder bara privat, så inte använt det till bokföring. Kvittot/bekräftelsen är ett vanligt mail där du får specat mottagare, OCR/meddelande, kostnad och avgiften.
 

J S

Medlem
Brukar inte trixa till det så mycket med kreditkorten och har läst bak lite i tråden men inte kommit fram till något enhetligt svar.

Till helgen är det dubbla poäng på SAS MC. Om man vill betala lite räkningar via Billhop- går det att säkerställa att detta går igenom under rätt datum så att kampanjen utnyttjas?
 

Doctor-X

Medlem
Brukar inte trixa till det så mycket med kreditkorten och har läst bak lite i tråden men inte kommit fram till något enhetligt svar.

Till helgen är det dubbla poäng på SAS MC. Om man vill betala lite räkningar via Billhop- går det att säkerställa att detta går igenom under rätt datum så att kampanjen utnyttjas?

Använd Betalo billigare avgift (1,9% jämfört med 2,5% via Billhop) när du betalar med Visa/MC. Beloppet räknas för den dagen du gör betalningen, så inga konstigheter med risk att missa kampanjdatumen.
 

Albeldo

Medlem
Försökte betala till en av dessa fonderna men fick meddelande på Billhop efter ett par dagar om att betalningen var "felaktig". Väldigt oklart varför den inte gick igenom men gissningsvis så har inte fonden accepterat betalningen?

Någon som vill ge tips i DM om vilka som man använt med goda resultat?
 
Toppen