Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Tonton

Medlem
Jag försökte precis betala CSN med betalo, men det stod att kontot är blockat. Är rätt säker på att det gått förut. Har ni andra märkt samma sak?

Det gick att lägga in den med billhop istället.

Har aldrig provat att betala CSN genom Betalo/Billhop. Istället brukar jag betala direkt på hemsidan med mitt SAS MC. Javisst, lite mindre poängintjäning, men man slipper 2,5% avgift.
 

Tonton

Medlem
Menar du att man kan betala direkt på csn.se med kort?

Absolut!

Det enda man måste göra är att skriva in en tillfällig utlandsadress. Spelar ingen roll vilken adress du väljer, bara den är i utlandet. Jag brukar ställa in datumet för den tillfälliga adressen någon dag framåt, så går det automatiskt tillbaka till min vanliga adress sen.

När detta är gjort så kommer "kortbetalning" fram som betalningsalternativ.
 

blobloblo

Medlem
Absolut!

Det enda man måste göra är att skriva in en tillfällig utlandsadress. Spelar ingen roll vilken adress du väljer, bara den är i utlandet. Jag brukar ställa in datumet för den tillfälliga adressen någon dag framåt, så går det automatiskt tillbaka till min vanliga adress sen.

När detta är gjort så kommer "kortbetalning" fram som betalningsalternativ.

Bra tips. Tack!
 
Jag försökte precis betala CSN med betalo, men det stod att kontot är blockat. Är rätt säker på att det gått förut. Har ni andra märkt samma sak?

Det gick att lägga in den med billhop istället.

Deras kundtjänst svarade: "Med Visa och MasterCard kan du betala till CSN, men inte med Amex. D.v.s. det ska vara blockerat för Amex. Detta på grund av deras villkor."
 

marbe166

Medlem
Deras kundtjänst svarade: "Med Visa och MasterCard kan du betala till CSN, men inte med Amex. D.v.s. det ska vara blockerat för Amex. Detta på grund av deras villkor."

Dock, i betalningsdialogen på CSN:s kortbetalsida finns VISA, MC, Diners och Amex-loggorna. Såg det igår precis när jag betalade, det kan ha ändrats nyligen. Nästa gång kanske jag ska testa mitt Amex och se om det går ändå.
 

Isak

Ny medlem
Dagens mail från Betalo.
 

Attachments

  • Skärmavbild 2017-09-27 kl. 13.39.55.png
    Skärmavbild 2017-09-27 kl. 13.39.55.png
    360,1 KB · Visningar: 587
Toppen