Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

La till den i Billhop och betalade med American Express. Innan betalning så fick jag följande:

"Notera Speciella villkor gäller för betalningar med American Express. Billhop förbehåller sig rätten att neka betalningar till inkassobolag, låneinstitut och okända mottagare. När Billhop nekar en betalning kommer hela beloppet inklusive Billhops avgift återbetalas till dig."

Med tanke på att Klarna ligger under Nordea så är min känsla att betalningen kommer nekas. Återkommer med erfarenheten.

Jag skickade precis ett mail till Billhop och frågade om det gick att betala till Klarna och de svarade ja.
Så nu ska jag också testa...

+1
Mycket bra!!!
Jag är med i en vinklubb som fakturerar via Klarna. Lite extra poäng den vägen gör ju att vinet smakar än bättre. ;)

Nu provade jag att betala en hantverkarräkning (120kkr+) med Betalo och AMEX. Initialt fick jag en reject och sedan inom 30s ett SMS och mail ifrån AMEX där de meddelar att det finns risk för bedrägeri på mitt AMEX kort. Efter ett kort telefonsamtal så släpper AMEX igenom nästa gång jag provar att betala. Nu återstår att se att mottagaren får sina pengar, jag får mina EB poäng och min 2-4-1 kupong.

Det blir många betalningar till skattekontot i slutet av maj då...... :)

Ska nog också prova att lägga några hundra k i skatter/arbetsgivaravgifter/etc och se hur man reagerar från Amex. Jag behöver egentligen inte mer spend på SAS Amex men jag är lite nyfiken på vad gränsen till Centurion ligger. Om det är c:a 1 MSEK så skulle det ju kunna vara värt 2.5% för att komma upp i det.

Jag tror att du måste dubbla den spenden, och inte bara under ett år. Sen är ju den individuella frågan om man tycker att värdet av det svarta kortet verkligen är så mycket högre än det silvriga.

Ska nog också prova att lägga några hundra k i skatter/arbetsgivaravgifter/etc och se hur man reagerar från Amex. Jag behöver egentligen inte mer spend på SAS Amex men jag är lite nyfiken på vad gränsen till Centurion ligger. Om det är c:a 1 MSEK så skulle det ju kunna vara värt 2.5% för att komma upp i det.

Vet du om det ens finns en gräns till Centurion för användande av SAS Amex? SAS och Amex kanske har avtalat om att det inte ska finnas någon sådan gräns ...

Toppen