Budgetresenär
Medlem
På sistone
Nu för tiden är det en hel vetenskap att hitta lägsta priset för ett hotell. Priset beror på om man söker på webben eller i appen, om man har status hos hos Hotels.com/Booking.com/Agoda, om man går via google maps eller t ex https://www.hotelscombined.se/hotels och säkert en massa andra faktorer också. När det gäller Hotels.com bör man också ha i åtanke att man får var 10:e natt "gratis"/rabatterad (exakt värde är komplicerat) och når man guldnivå (30 nätter inom ens kvalificeringsår) kunde man i alla fall förr (jag har inte orkat testa i år) statusmatcha till Avis Preferred. Sedan påverkar det också ifall man kan gå via Mybonus/Refunder (har ofta kampanjer hos Hotels.com) eller ifall man bokar hos Booking.com och går via någon flygbolagssida och tjänar miles (Miles & More, Iberia Avios, Miles+Bonus, etc).Tack, ja det gör den när man kör via "Pay Now" ser jag. Dock kostade perioden 4-5k mer via hotels så jag reserverade direkt på deras sida med sas mastercard och tänkte att det får duga, dock kom jag på att jag nog vill ha en vecka hyrbil och där hjälper ju inte det kortet. Typiskt nog är det fullbokat också nu mina datum. Men tveksamt värde ändå förstås, 2-3 procent påslag hade det varit värt, det hade varit 200-300 kronor..
Last edited: