Köpte vanliga linser. Transaktionsdatumet låg under samma period som SEB råkade filtrera bort alla transaktioner från Billo som icke kvalificerade betalningar.Oj, vad köpte du? Tänkte just köpa nya solbrillor på nämnda webbsida. Ska se om det ger poäng.
Finns hotellet att boka via någon hotellbokningssajt som tar AMEX? "Pay Now" på booking/hotels/trip eller annan sajt som tar AMEX?Har fått nedanstående svar av ett hotell jag vill bo på i Frankrike:
"With regard to payment by American Express on arrival, we accept credit card payments (Visa, MasterCard) but unfortunately we cannot accept payments by American Express.
I fully understand your desire to benefit from the insurance coverage provided by your card. Another solution would be to pay for your stay by bank transfer or using a credit card that we accept."
Är jag körd om jag tar detta hotell eller finns det något sätt? Jag vill ju betala med minst 75% och få reseförsäkringen med hyrbilsförsäkringen och allt, via mitt eurobonus elite kort. Vad jag förstår när jag läser verkar det ganska kört, men måste ändå kolla av här ifall någon snokat upp något sätt liknande betalo.
Med så stor prisskillnad hade jag nog bokat direkt med hotellet också!Tack, ja det gör den när man kör via "Pay Now" ser jag. Dock kostade perioden 4-5k mer via hotels så jag reserverade direkt på deras sida med sas mastercard och tänkte att det får duga, dock kom jag på att jag nog vill ha en vecka hyrbil och där hjälper ju inte det kortet. Typiskt nog är det fullbokat också nu mina datum. Men tveksamt värde ändå förstås, 2-3 procent påslag hade det varit värt, det hade varit 200-300 kronor..
Dock kostade perioden 4-5k mer
jag nog vill ha en vecka hyrbil
Använd hotels.com price guarantee. Då bör du få samma pris plus mer än 10% till I bonus/rabatt med deras bonus program plus RefunderTack, ja det gör den när man kör via "Pay Now" ser jag. Dock kostade perioden 4-5k mer via hotels så jag reserverade direkt på deras sida med sas mastercard och tänkte att det får duga, dock kom jag på att jag nog vill ha en vecka hyrbil och där hjälper ju inte det kortet. Typiskt nog är det fullbokat också nu mina datum. Men tveksamt värde ändå förstås, 2-3 procent påslag hade det varit värt, det hade varit 200-300 kronor..
Gäller detta även om man nyttjar Hotels.com egna presentkort?Använd hotels.com price guarantee. Då bör du få samma pris plus mer än 10% till I bonus/rabatt med deras bonus program plus Refunder