Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Är det inte fortfarande så att SAS MC Premium har gräns på 24kSEK per 48h eller nåt sånt för dessa tjänster? Eller var det bara Betalo och Billhop? Menar att det blir svårt att få in 200k på helger om man bara kan betala 24k per helg.
SEB/SAS har 20kSEK / 4 dygn gräns på BillKill pga de debiterar som "kontant", fick jag höra via kundtjänst nu... Om belopp och dagar stämmer vet jag inte, men i alla fall jag kunde inte betala en större summa via BillKill idag.
AMEX hade inget problem med detta.

SEB/SAS har 20kSEK / 4 dygn gräns på BillKill pga de debiterar som "kontant", fick jag höra via kundtjänst nu... Om belopp och dagar stämmer vet jag inte, men i alla fall jag kunde inte betala en större summa via BillKill idag.
AMEX hade inget problem med detta.

Ja så är det 20k/96 timmar när du betalar räkningar med kort om det bolaget står listat som kontantuttag. Det sa SEB:s kundtjänst till mig i somras.

Då hade du faktiskt sparat lite pengar på att ta den i Billkill med deras premiumabbonamng. Men jag hade nog kört Betalo ändå. Billkill känns inte seriöst.
Jo precis. Jag försökte med Bill Kill först men de accepterade inte mottagaren så jag ändrade till Betalo. Där gick det igenom direkt.

Jo precis. Jag försökte med Bill Kill först men de accepterade inte mottagaren så jag ändrade till Betalo. Där gick det igenom direkt.
Det verkar som Billkill kontrollerar och ”whitelist”ar mottagare. Jag har märkt att om jag lägger till en mottagare som inte godkänns och sen låter den ligga kvar några dagar och testar att trycka igenom den igen så går det (så länge det inte är ett kreditföretag).

Känns ju mer seriöst än exempelvis Billo som släppte igenom allt och sen spärrar efter hand. Även om vissa här säkert vill kunna betala kreditkorts räkningen med kreditkortet om en för en kort period.

Det verkar som Billkill kontrollerar och ”whitelist”ar mottagare. Jag har märkt att om jag lägger till en mottagare som inte godkänns och sen låter den ligga kvar några dagar och testar att trycka igenom den igen så går det (så länge det inte är ett kreditföretag).

Känns ju mer seriöst än exempelvis Billo som släppte igenom allt och sen spärrar efter hand. Även om vissa här säkert vill kunna betala kreditkorts räkningen med kreditkortet om en för en kort period.

Ja, jag mailade Bill Kill alla BG-nr som inte gick igenom och fick svar inom ett dygn med de BG-nr de direkt lade till stöd för, några de inte kunde lägga till med motivering (ibland begränsning hos Amex), och i något fall ville de se en faktura till mottagaren innan de lade till stöd.

Försökt leta men hittar ingen som nämnt att Billo gått över till betalning via Klarna. Verkar som att SEB då flaggar transaktionen som onlineköp (mina transaktioner ligger fortfarande som reserverade men står som shopping istället för Övrigt i SAS Mastercards kategorisering) vilket i så fall skulle betyda att gränsen för 10k/24h, 20k/72h inte längre gäller. Var tvungen att testa och inga problem över 10k senaste 24 timmarna, kan vara bra att ha med sig inför eventuella kommande Dubbla-helger.

Försökt leta men hittar ingen som nämnt att Billo gått över till betalning via Klarna. Verkar som att SEB då flaggar transaktionen som onlineköp (mina transaktioner ligger fortfarande som reserverade men står som shopping istället för Övrigt i SAS Mastercards kategorisering) vilket i så fall skulle betyda att gränsen för 10k/24h, 20k/72h inte längre gäller. Var tvungen att testa och inga problem över 10k senaste 24 timmarna, kan vara bra att ha med sig inför eventuella kommande Dubbla-helger.
Jo om du går en sida bakåt så pratade vi om det för ca två veckor sen. Jag betalade räkning i Billo i tisdags på ca 15 k, gick fint dvs ingen gräns. Reggades som shopping och poängen är inne. Off topic men jag betalade även en liten räkning på 400 kr i Billo med Klarnas betala senare. Bara för att se hur det funkar. Ganska smidigt faktiskt om man inte hade haft kreditkort.

Toppen