Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Man köper 1, 6 eller 12 månaders ”Master-nivå” åt gången, så det är inga konstigheter att bara ha det en månad
OK! Har räknat lite - någon får gärna rätta mig.

Amex
Bäst med Betalo upp till 14 000 kr/mån. Därefter Billkill från 15 000 kr/mån om du aktiverar 1 mån av deras premiumabbonemang.

SAS MC
Bäst med Billo upp till 21 000 kr/mån. Därefter Billkill från 22 000 kr/mån om du aktiverar 1 mån av deras premiumabbonemang.

MEN
Billkill känns ändå oseriöst. Och om man missar att avsluta abbonemanget hos dom så åker man på en månad till och då blir det helt plötsligt dyrare.. Viktigt också att det blir rätt. Jag kommer fortsätta med Billo och Betalo, om jag inte skulle ha en stor räkning på 50 000 kr eller mer. Då kan det vara värt att snegla på Billkill.

PS. hur går det för Billo och Amex. Någon som hört något?

OK! Har räknat lite - någon får gärna rätta mig.

Amex
Bäst med Betalo upp till 14 000 kr/mån. Därefter Billkill från 15 000 kr/mån om du aktiverar 1 mån av deras premiumabbonemang.

SAS MC
Bäst med Billo upp till 21 000 kr/mån. Därefter Billkill från 22 000 kr/mån om du aktiverar 1 mån av deras premiumabbonemang.

MEN
Billkill känns ändå oseriöst. Och om man missar att avsluta abbonemanget hos dom så åker man på en månad till och då blir det helt plötsligt dyrare.. Viktigt också att det blir rätt. Jag kommer fortsätta med Billo och Betalo, om jag inte skulle ha en stor räkning på 50 000 kr eller mer. Då kan det vara värt att snegla på Billkill.

PS. hur går det för Billo och Amex. Någon som hört något?

Yes, sen sjunker brytpunkten om man tecknar 6 eller 12 mån. Får det till ca 13k respektive 12k jämfört med Betalo.

Vad gäller BILLO och Amex har jag inga direkta förhoppningar när de nu gick över till Klarna.

För övrigt känns det rimligt att lägga all spend på Amex Elite nu eftersom man ändå får 500 nivåpoäng/mån på sitt MC Premium. Egentligen får man därmed inga extra nivåpoäng för de första 13k som man spenderar med det kortet.

Yes, sen sjunker brytpunkten om man tecknar 6 eller 12 mån. Får det till ca 13k respektive 12k jämfört med Betalo.

Vad gäller BILLO och Amex har jag inga direkta förhoppningar när de nu gick över till Klarna.

För övrigt känns det rimligt att lägga all spend på Amex Elite nu eftersom man ändå får 500 nivåpoäng/mån på sitt MC Premium. Egentligen får man därmed inga extra nivåpoäng för de första 13k som man spenderar med det kortet.

All spend på Amex Elite? Det beror lite på hur man räknar och om man vill betala så lite som möjligt per intjänad nivåpoäng samt vill åt Fly Premium. Jag skulle säga att om du behöver få in poäng via räkningar är det bästa att använda Amex Elite för spend och SAS MC i Billo för räkningar då jag personligen har stor nytta av Fly Premium. Se nedan hur jag kommit fram till det (utan att räkna in kortavgifter).

Säg att du har 600 000 årligen i utgifter.

400 000 på Amex Elite via utgifter:
- 2 st 2-4-1
- 80 000 bonuspoäng
- 24 000 nivåpoäng

200 000 på räkningar via Betalo med Amex Elite
- 40 000 bonuspoäng
- 12 000 statuspoäng
- Kortavgift 6000 kr (3%)
= 50 öre per nivåpoäng

200 000 på räkningar (varav hälften under dubbelkampanj) via Billo med SAS MC Premium
- Fly Premium
- 45 000 bonuspoäng
- 11 250 nivåpoäng
- Kortavgift 3980 kr (1,99%)
= 35 öre per nivåpoäng

All spend på Amex Elite? Det beror lite på hur man räknar och om man vill betala så lite som möjligt per intjänad nivåpoäng samt vill åt Fly Premium. Jag skulle säga att om du behöver få in poäng via räkningar är det bästa att använda Amex Elite för spend och SAS MC i Billo för räkningar då jag personligen har stor nytta av Fly Premium. Se nedan hur jag kommit fram till det.

Säg att du har 600 000 årligen i utgifter.

400 000 på Amex Elite via utgifter:
- 2 st 2-4-1
- 60 000 bonuspoäng
- 24 000 nivåpoäng

200 000 på räkningar via Betalo med Amex El
ite
- 40 000 bonuspoäng
- 12 000 statuspoäng
- Kortavgift 6000 kr (3%)
= 50 öre per nivåpoäng

200 000 på räkningar (varav hälften under dubbelkampanj) via Billo med SAS MC Premium
- Fly Premium
- 45 000 bonuspoäng
- 11 250 nivåpoäng
- Kortavgift 3980 kr (1,99%)
= 35 öre per nivåpoäng

Om du vill åt så hög FlyPremium-nivå som möjligt ska du lägga alla spend på Amex Elite, inte MC Premium (bortsett från dubbla poäng-helger).

Är det inte fortfarande så att SAS MC Premium har gräns på 24kSEK per 48h eller nåt sånt för dessa tjänster? Eller var det bara Betalo och Billhop? Menar att det blir svårt att få in 200k på helger om man bara kan betala 24k per helg.

Är det inte fortfarande så att SAS MC Premium har gräns på 24kSEK per 48h eller nåt sånt för dessa tjänster? Eller var det bara Betalo och Billhop? Menar att det blir svårt att få in 200k på helger om man bara kan betala 24k per helg.

Billhop finns väl inte kvar? Billo och Betalo är de jag känner till. Men ja du har helt rätt, så det blir max 80 000 kr om året på räkningar med MC. Men det finns ju work arounds som inte går att nämna här. Dock går det just nu att betala mer än 10 000 kr/dygn i Billo pga av att dom bytt till Klarna (har själv provat) men jag vet inte om det försvinner snart eller om dom gjort en deal med SEB/SAS.

Toppen