Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Unicornone

Medlem
Jag bara älskar en del av trådarna här, om vi slog allas våra huvuden samman nskulle vi bli världsmästare på suboptimering!!! Eller som 80-talsgeneratione säger: "what´s in it for me?"
:cool:
 
Last edited:

Moco

Medlem
Självklart är det inte förbjudet att betala en kortfaktura med ett annat kort. Vågar påstå att det är relativt vanligt förekommande. Sedan finns det ju alltid människor som av olika anledningar försätter sig i privatekonomiskt knepiga situationer genom den typen av betalningar, men det är en annan sak. Tjänsten är en intressant idé som ju givetvis bör värderas ur ett individuellt perspektiv huruvida det lönar sig eller ej.
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Yes, det här har jag längtat efter! Banklånet på kortet! Men avgifter är lite väl hög för tillfället.
 

mry

Medlem
Jag har provat nu att betala räkningar, men problemet är att det klassas som kontant uttag hos SEB när jag använder SAS MC kortet:(
 

Alf

Medlem
Jag testade det hala idag och det var mycket strul. Först gick det inte att betala räkningar som var över 10.000 kr. Sedan fick jag inte igenom de mindre heller. Jag kontaktade då Betalo om detta och dom skulle undersöka. Nu ringde dom tillbaka och meddelade att dom hade strul med sin bank, Nordbanken tror jag, som inte accepterade belopp över 10.000 kr och dessutom klassade det som ett kontantuttag vilket gör att man inte får några poäng på beloppett.
Detta skall enligt Betalo vara fixat från i morron em (27/4) och fungera på utlovat sätt. Så det blir att betala i morron om det funkar. Betalo var mycket tillmötesgående och erbjöd sej betala alla extra avgifter och t o m föra tillbaka betalt belopp för inbetalning i morron så man får poäng.
Ser med spänning fram mot hur detta konstiga koncept verkligen fungerar.
 
Toppen