Senaste nytt

Betala för sittplatser på Air France och KLM

Hvis du har FB status kan du vistnok vælge A. frit (platinum); B. max. 3 dage før (guld); C. max. 1 dag før (sølv)
Är EBG så 3 dagar innan flight då?
Verkar inte vara konsekvent, kunde välja säte på AMS-BOG utan problem men på LIM-AMS så vill dom ha 1788:-

Ska flyga med air france ARN-Dubai i business. Jag (EBS) kan välja plats gratis men min kompis måste betala 1600 kr (samma bokning). Hjälper det om han registrerar sig med sitt nummer (EBB) eller är förmånen med gratis sittplats bara för EBS och uppåt?

Ska flyga med air france ARN-Dubai i business. Jag (EBS) kan välja plats gratis men min kompis måste betala 1600 kr (samma bokning). Hjälper det om han registrerar sig med sitt nummer (EBB) eller är förmånen med gratis sittplats bara för EBS och uppåt?
Min erfarenhet (på KLM förvisso) är att Skyteam Elite krävs. Kanske du känner någon EBG+ som har ett EBS att donera?

Min erfarenhet (på KLM förvisso) är att Skyteam Elite krävs. Kanske du känner någon EBG+ som har ett EBS att donera?
Känner tyvärr ingen EBG som vill donera.

På Air France hemsida står följande.
Screenshot_20250221_023514_Chrome.jpg

Det konstiga är att om jag försöker välja plats på Air France hemsida så vill de ha betalt 1600 kr men det är helt gratis för mig på Kenya Airways hemsida. Men för min kompanjon kostar det pengar på alla sidorna, även fast vi är i samma bokning.

Vet inte om det var slumpen, men jag hade precis samma problem med ett Air France flyg för mig (EBS) och medresenär (EBB). Jag lyckades lösa det genom att boka en plats genom Taroms sida åt mig själv (gick inte att välja plats för medresenär däremot). Sedan när jag gick in på Air France så plötsligt var det gratis att välja säte för min medresenär brevid mig.

...proev evt. TAROMs hjemmeside. Her er det lykkedes for mig et par gange at aendre saede gratis
Vet inte om det var slumpen, men jag hade precis samma problem med ett Air France flyg för mig (EBS) och medresenär (EBB). Jag lyckades lösa det genom att boka en plats genom Taroms sida åt mig själv (gick inte att välja plats för medresenär däremot). Sedan när jag gick in på Air France så plötsligt var det gratis att välja säte för min medresenär brevid mig.
Tack för svar! Har hört flera prata om Tarom men jag tycker att de har en tämligen svårnavigerad sida gällande att välja platser.

Ska man klicka på "add services" för att välja plats? Då dyker detta upp och ingenstans kan man klicka för att ändra plats.

Screenshot_20250221_150853_Chrome.jpg

..ja, jeg har netop forsoegt selv, forgaeves. De har vist strammet tilgaengeligheden (rettet fejlen?). Kun 10-20 saeder var nu tilgaengelige at vaelge, selv om flyet er naesten tomt (rejser med KQ). Derimod, hos KQ kan jeg stadig vaelge mellem ca 100 saeder gratis.

• Gilla
Reactions: Gus
Tack för svar! Har hört flera prata om Tarom men jag tycker att de har en tämligen svårnavigerad sida gällande att välja platser.

Ska man klicka på "add services" för att välja plats? Då dyker detta upp och ingenstans kan man klicka för att ändra plats.

Visa bifogad bild 162793
När jag går in på add services får jag en bild som heter seat selection ovanför bilden du visar, och därefter går det att välja platser.

Attachments

• IMG_8803.png
    IMG_8803.png
    659,3 KB · Visningar: 84
När jag går in på add services får jag en bild som heter seat selection ovanför bilden du visar, och därefter går det att välja platser.
Den bilden dyker inte upp för mig på Tarom. Men det är samma layout på Tarom som på Kenya Airways hemsida så jag antar att deras hemsidor är uppbyggda på liknande sätt och därför kunde jag välja plats gratis via Kenya Airways hemsida.

Lyckades nu även seata min kompis gratis via Kenya Airways hemsida med hjälp av ett litet tricks.

Toppen