Senaste nytt

Betala för sittplatser på Air France och KLM

Ragnar G

Medlem
Bokade i går 2 st business biljetter från Arn till Bogota t/r med Skyteam och upptäckte att man är tvungen att betala 1775kr per plats och sträcka trots att man är SAS Diamond. Klart besviken!

Ja jag tror tyvärr detta är det nya.
Man bryter loss sakerna som förut ingick så man själv bestämmer vad man vill betala extra för.
Typ, ala. Ryanair/Nowegan

Du skal have elite status i FB for at kunne faa disse sæder gratis. For mig virker det hver gang! Hvis du kun er FB guld, kan du først vælge ca 3 døgn forinden, men med Platinum kan du vælge sæde allerede paa bookningstidspunktet; endog før billetten er udstedt. Jeg selv skal rejse economy inklusiv 3 interkontinale ben med AF og Delta næste måned. Har selv valgt de dyreste exit seats; de staar til prisen ca. 552 euro eller mere (per ben!) hvis man skulle betale. Til sammenligning koster hele billetten 640 USD (for 6 ben).

Du skal have elite status i FB for at kunne faa disse sæder gratis. For mig virker det hver gang! Hvis du kun er FB guld, kan du først vælge ca 3 døgn forinden, men med Platinum kan du vælge sæde allerede paa bookningstidspunktet; endog før billetten er udstedt. Jeg selv skal rejse economy inklusiv 3 interkontinale ben med AF og Delta næste måned. Har selv valgt de dyreste exit seats; de staar til prisen ca. 552 euro eller mere (per ben!) hvis man skulle betale. Til sammenligning koster hele billetten 640 USD (for 6 ben).

Precis så. Det är ingen generell Skyteamförmån. Vissa bolag är mer generösa än andra.

Och jag kan meddela att SAS tar närmare 200 spänn av folk med Flying Blue platinum för platser. Jag har provat.

Toppen