Senaste nytt

Betala för att komma in i Qatar Airways Oryx lounge

RobRoy: Är det en av Qatars lounger, eller är det en "generisk" 1sta-klass lounge?

Det är som MarSecLtd skriver några inlägg upp. Det är de loungerna som kommer att bli Oneworld lounger framöver. Men bara QR passagerare som kommer in för tillfället. Huruvida man kommer in med C/J biljett utan status vet jag inte

Ålrajt, man får (eller det vill säga, i alla fall jag fick, igår) fortfarande vouchers. 2*150 Qatar Rial, d v s uppåt 550 pix svenska. Ganska skaplig kompensation i mitt fall, jag bara hade en timma att vänta ändå mellan avstigning och början på boarding av nästa.

Kompensationen blir ännu bättre om man räknar in ramadan. Det är torrlagt i loungerna i några veckor framåt nu. Beställde just in ett glas vatten.

Kompensationen blir ännu bättre om man räknar in ramadan. Det är torrlagt i loungerna i några veckor framåt nu. Beställde just in ett glas vatten.

Är vatten det enda som erbjuds??? Eller erbjuder de mat och läsk för alla ickemuslimer och inget för de muslimska? Vad sker efter mörkrets inbrott? Full fest i loungen?

Nu er den nye Qatar Airways Al Mourjan Business Lounge åbnet!!
Kun åben for Qatar Airways and oneworld First and Business class customers. Findes på 3dje sal i Hamad International Airport. Med 10,000 m2 nærmer den sig vist den famøse CIP lounge i Istanbul.....
Redefining the airport lounge experience
"Offering a luxurious experience rivalling any five-star boutique hotel, Qatar Airways Al Mourjan Business Lounge promises to redefine the world standard in airport lounge experiences.
From the moment you enter, your senses will be treated to a beautiful portrayal of Arabian heritage, a refreshing resort-like ambience, tantalizing a la carte and buffet dining and the signature hospitality that Qatar Airways takes pride in.
We welcome you to the incomparable Al Mourjan Business Lounge experience.

Inspiring design
A showcase of flawless design and classic flair, Al Mourjan Business Lounge is adorned with some of the world’s most exclusive marbles, designer furniture and intricate embellishments. Hand crafted accents evoke a timeless appeal, while high ceilings and bronze walls featuring traditional calligraphy create an ambience that infuses contemporary elegance with Arabian heritage. Be inspired by a design where every detail has a story to tell."

almourjan_961x270.jpg

Last edited:
Jag fick intrycket, när jag var igenom där senast, att loungen för folk med status inom oneworld är en helt annan.

Det intrycket fick jag för att damen i en informationsdisk där fick för sig att jag hade silver hos BA (vilket jag inte skulle ha förräns efter nästa flygning) och tyckte att "men då kan du ju gå till oneworld-loungen istället".

Gäller det även för statuskorthållare inom OneWorld? Eller måste man fysiskt vara placerad i First/Business?
Det gælder nok som de har annonceret det: desværre kun for Bz og F rejsende. For os med OW status er loungerne nok mere beskedne, men det fremgår ikke eksakt hvilke lounges vi med sølv-, guld-, platinium får anvende

Toppen