Senaste nytt

Betala bredband och mobil med AMEX?

rawhide

Ny medlem
Sitter och tittar på förra årets transaktioner på lönekontot och funderar på mobiltelefon och bredbandskostnaderna. Nästan 30 000 SEK som går förbi per år (stor familj). Finns det någon operatör i Sverige där jag kan betala fakturorna med AMEX? Jag har Telenor på allt idag. Tittade på billhop/betalo men 2,5% känns lite väl mycket och undrar om jag kan betala fakturorna direkt med AMEX istället.

Varför? Poängen, så klart!
 

Morgan

Medlem
30 000 kr låter mycket även om familjen är stor?

Bredband borde väl vara max 5000-6000 kr/år och med 6 familjemedlemmar så är det ändå 350 kr/månad/abonnemang för telefonin. Inkluderar det avbetalningar på telefoner? Det är i så fall enklast att lyfta ur och betala när man köper telefonen hos t.ex. Elgiganten.

Jag skulle annars gå igenom abonnemangen och kolla upp så att ni ligger rätt där, t.ex. jämföra de operatörer som ger Eurobonuspoäng när du skaffar abonnemang:
Mobil och bredband - SAS EuroBonus Online Shopping
 

crown

Medlem
Sitter och tittar på förra årets transaktioner på lönekontot och funderar på mobiltelefon och bredbandskostnaderna. Nästan 30 000 SEK som går förbi per år (stor familj). Finns det någon operatör i Sverige där jag kan betala fakturorna med AMEX? Jag har Telenor på allt idag. Tittade på billhop/betalo men 2,5% känns lite väl mycket och undrar om jag kan betala fakturorna direkt med AMEX istället.

Varför? Poängen, så klart!

Vimla som är en del av Telenor erbjuder mobilabonnemang som kan betalas med American Express genom att du väljer kortbetalning som betalsätt. Då dras kostnaden automatiskt varje månad, precis som ett autogiro fast via kort då.
 

rawhide

Ny medlem
30 000 kr låter mycket även om familjen är stor?

Bredband borde väl vara max 5000-6000 kr/år och med 6 familjemedlemmar så är det ändå 350 kr/månad/abonnemang för telefonin. Inkluderar det avbetalningar på telefoner? Det är i så fall enklast att lyfta ur och betala när man köper telefonen hos t.ex. Elgiganten.

1503 per månad för Telenor obegränsat + fem anslutningar och ett datakort = 18036
649 per månad för Bredbandet, 7788 per år
Summa: 25824 per år ("nästan 30000")

Jag försöker bli av med bredbandet, men ungarna säger att onlinespel laggar med mobilt internet..
 

Fidde

Medlem
1503 per månad för Telenor obegränsat + fem anslutningar och ett datakort = 18036
649 per månad för Bredbandet, 7788 per år
Summa: 25824 per år ("nästan 30000")

Jag försöker bli av med bredbandet, men ungarna säger att onlinespel laggar med mobilt internet..

Kvaliten på fast bredband jämför med mobilt är mycket hög. Skulle inte vilja byta min fiberanslutning mot mobilt för så få poäng som det handlar om.
 

ekf

Medlem
1503 per månad för Telenor obegränsat + fem anslutningar och ett datakort = 18036
649 per månad för Bredbandet, 7788 per år
Summa: 25824 per år ("nästan 30000")

Jag försöker bli av med bredbandet, men ungarna säger att onlinespel laggar med mobilt internet..
Inte svar på din fråga, men två reflektioner:

1. Ditt bredband låter dyrt, vad behöver kidsen egentligen? Jag betalar 239 kr/mån för Bahnhof 100/100 och använder en bråkdel. Skulle gott klara mig med 30/30 för 209 kr/mån... Har svårt att se att onlinespel skulle kräva så mycket mer...
2. Behöver ni verkligen obegränsad data på mobilabonnemangen? Byt till något alternativ med begränsad datamängd och lär kidsen att hushålla med datatrafiken och/eller koppla upp deras telefoner till hemma-wifit...
 

Brandten

Medlem
Passa på att se över nuvarande abb och kanske byt till något i SAS shoppen. MiniBrandten fick nyss ett Comviq abb och jag fick 2000 poäng. Kan dock endast ha mastercard som betalkort men såg att andra abb erbjöd Amex direkt i appen som betalning.
 

Mr Basic

Medlem
1503 per månad för Telenor obegränsat + fem anslutningar och ett datakort = 18036
649 per månad för Bredbandet, 7788 per år
Summa: 25824 per år ("nästan 30000")

Jag försöker bli av med bredbandet, men ungarna säger att onlinespel laggar med mobilt internet..
Se över ditt bredbandsavtal. Vi kör Bredband2 250/250 för 395kr/mån. Säkert inte det billigaste men ändå en besparing på ca 3000kr (som du kan köpa eurobonuspoäng för :D).
Har 2st hemma som spelar avancerade online-spel.
 
Toppen