Senaste nytt

Betala avgifter för award-trip med sas voucher/gift card?

På ämnet ”SAS-voucher och dess begränsningar”. Skulle boka om revenue-biljetter och frågade då SAS kundtjänst om ombokningskostnaderna kunde betalas med voucher men se det går inte (computer says no).

Betalade avgifter för avbokning/ändring på en revenue i juli med voucher (computer says no problem).
Online eller via kundtjänst? I mitt fall var jag tvungen att boka om via kundtjänst då resan ändrats så många ggr att online-alternativet utgått. Jag har chatt-transkriptionen kvar där det hävdas att det absolut inte går. :mad:

Positivt slut för min del då SAS ställde in en flight och jag kunde ändra resan för noll kronor (istället för ca 7K….). :)

Online eller via kundtjänst? I mitt fall var jag tvungen att boka om via kundtjänst då resan ändrats så många ggr att online-alternativet utgått. Jag har chatt-transkriptionen kvar där det hävdas att det absolut inte går. :mad:

Positivt slut för min del då SAS ställde in en flight och jag kunde ändra resan för noll kronor (istället för ca 7K….). :)
Jag försöker reda i dokumenthögen från aktuell tillfälle men det var en för mig extremt bokningsintensiv dag så det ger jag nog upp.
Det var i alla fall med kundtjänst och jag passade på att fråga i vilka olika fall jag kunde använda vouchern (då jag blev förvånad att det var absolut inga problem), skrev följande post efter det: https://www.businessclass.com/forum...av-avgifter-på-bonusresor.100134/post-1041337 (hoppas nu den där länken funkar).
Där ska ha varit ombokning av bonusresa, typ fyra ben samt en revenue (betald med voucher men det ska väl spela noll roll).
Ursäkta röran :rolleyes:

Toppen