TravelEnthusiast
Medlem
God afton
Jag landade just på Arlanda med Lufthansa från Frankfurt, avgång 21.30. Jag flög i business class och blev mycket besviken på ombord-upplevelsen. Att den "hårda produkten" inte är särskilt fascinerande vet man ju, smala hårda stolar osv. Men jag såg i alla fram emot en trevlig middagsservering att fördriva tiden med under två timmar. Det blev dock en otroligt tam serviceupplevelse. Ingen varm handduk, ingen fråga om drink före maten, ingen känsla av service eller uppmärksamhet överhuvudtaget. Plötsligt landade en bricka med några kalla småanrättningar på mitt bord, och efter att de kom förbi med dryckesvagnen och hastigt hällde upp vad man bad om så försvann personalen (bakåt till ekonomiklass eller fram i galley, och drog för gardinen). Sen syntes de inte till under resten av flygningen, ingen kom och erbjöd kaffe eller liknande.
Det här tycker jag inte duger. Säga vad man vill om SAS men på en två timmars kvällsflygning brukar jag få en helt annan känsla av ordentlig servering och uppmärksamhet, och samma gäller med flera andra bolag. Brukar LH business class vara så här....?
Jag landade just på Arlanda med Lufthansa från Frankfurt, avgång 21.30. Jag flög i business class och blev mycket besviken på ombord-upplevelsen. Att den "hårda produkten" inte är särskilt fascinerande vet man ju, smala hårda stolar osv. Men jag såg i alla fram emot en trevlig middagsservering att fördriva tiden med under två timmar. Det blev dock en otroligt tam serviceupplevelse. Ingen varm handduk, ingen fråga om drink före maten, ingen känsla av service eller uppmärksamhet överhuvudtaget. Plötsligt landade en bricka med några kalla småanrättningar på mitt bord, och efter att de kom förbi med dryckesvagnen och hastigt hällde upp vad man bad om så försvann personalen (bakåt till ekonomiklass eller fram i galley, och drog för gardinen). Sen syntes de inte till under resten av flygningen, ingen kom och erbjöd kaffe eller liknande.
Det här tycker jag inte duger. Säga vad man vill om SAS men på en två timmars kvällsflygning brukar jag få en helt annan känsla av ordentlig servering och uppmärksamhet, och samma gäller med flera andra bolag. Brukar LH business class vara så här....?