Senaste nytt

Best Western matchar status på ditt hotellkort

Måste jag testa.
Är lite osams med B W för tillfället som har svårt att förstå att bara för att man är enmansföretagare så kan man boka en väldig massa hotellnätter (och då inte bara för en själv)

Fick följande mail idag lämpligt nog då jag checkade in på ett BW idag och fick 100kr restaurangcheck.

Tack för att du kontaktar Best Western Rewards® Service Team!

Genom erbjudandet Status Match har vi nu uppgraderat dig till Diamond
Elite nivå i Best Western Rewards®. Det är Best Westerns motsvarighet
till Hilton Gold.

Ett nytt kort skickas ut inom tre veckor.

Du kan läsa mer om dina nya förmåner här:
Best Western - Best Western Rewards - Förmåner & Villkor .

Hur gör ni, har ni konto med svensk adress och myglar med US adress under uppgraderingen av kontot eller kör ni på svensk adress hela tiden?

Fem timmar efter att jag skickat mail och efterfrågat Diamond-status fick jag ett mail på svenska om att det var fixat.

För övrigt känns det lite löjligt att lägsta nivån i Best Western Rewards är Gold ...

Fem timmar efter att jag skickat mail och efterfrågat Diamond-status fick jag ett mail på svenska om att det var fixat.

För övrigt känns det lite löjligt att lägsta nivån i Best Western Rewards är Gold ...

Ja, det ser lite uppblåst ut, och dessutom känns BW Diamond rätt billigt när man matchar mot t.ex. Choice Platinum.

Att Gold är lägst nivån måste vara något påfund som bottnar i den psykologiska människohjärnan (precis som vid bilköp).
Folk tycker det är tuffare att säga man har guldkort hos BW än att man är basicmedlem eller liknande. Och då har man säkert kommit fram till att man får fler boende.
För det kan ju aldrig ha med den kvalitet hotellen levererar

Toppen