Senaste nytt

Best Western matchar status på ditt hotellkort

Fick statusmatch mot mitt Accor platinum till Diamond. Får vänta tills kortet kommer om hur länge kortet gäller. Första 2 nätterna bokade på Best Western Mercur Hotel i Köpenhamn.

På mitt kort så står det inte någon giltighetstid. Du får kolla på "Mina sidor" och "Min Best Western Rewards information" där står det statusens giltighet.

gir Platinum og Diamant oppgradering av rom og andre fordeler bare i USA og Canada? Eller fungerer det i Skandinavia også?
Jag har testat 2 BW hotell i Sverige som Diamond. Ett i Oskarshamn, där fick jag som svar på frågan om uppgradering "Ni har bokat ett standardrum, och ett sånt har ni fått"
Andra gången var i Jönköping, där maila jag hotellet innan ankomst och fråga om dom uppgraderar deras Diamond medlemmar vid tillgänglighet. Dom svarade att dom gör det. Vid ankomst så räknade jag med att rummet var uppgraderat då jag visste att det fanns flertalet bättre rum lediga. Tyvärr visade det sig att vi hade fått ett standardrum som vi bokat. Jag tog på mig krigsutrustningen och gick ner till receptionen för att klaga. Jag fick ta en ganska ordentlig fight med tjejen i receptionen innan hon gick med på att uppgradera mig till ett aningen bättre rum. Egentligen var det inte värt fighten för rummets skull, det blev mer en principsak. Till en början ville hon ta betalt för uppgraderingen men jag tvärvägra.
Så min erfarenhet är att man får kriga sig till uppgraderingarna om man ska ha någon. Jag har blivit för van att uppgraderingar flyter på automatiskt med ClubCarlson, men det är väl kanske lite som att jämföra äpplen och päron

Blir uppgraderad ett par ggr per år, inte mer, som Diamondmedlem. Bor oftast på BW då jag dels har ganska schyssta priser och sen att intjäningen är 600 extrapoäng per natt hjäper till.

30% mer poäng globalt och restaurangvoucher på 100 kr på svenska hotell är de förmåner som fungerar för mig. Rumsuppgradering och gåva på rummet ska man nog inte hoppas för mycket på.

Lyckad match på CCG -> BW Diamond.
Mailade kundtjänst men fick inget svar. Såg dock att jag blivit uppgraderad när jag loggade in i profilen.

Har haft Diamond under två år snart och inte stannat en natt, vet ej hur länge statusen gäller. Hittar ingen info om det, men det är väl bara att tacka och ta emot. BW finns ju som backup i fall man inte skulle hitta annat boende :)

Toppen