Så länge allt fungerar så håller jag mig online, men det händer att det strular med bokningar, kortbetalningar eller värdebevis och då har alltid telefonsupporten hjälpt mig. Utan möjlighet till att ringa 24/7 som Svart Prio-medlem hade jag fler gånger haft bekymmer. Fast i de fallen hade knappast resebutiken varit öppen längre heller.
Eftersom Svart går före i kön, så fungerar telefon även när det är störningar, men utan det går det inte. För om det är stopp på västra stambanan tar det inte många minuter innan det är över en timmes kö...
Det bästa som resebutiken kan erbjuda, som jag inte har provat att fråga om över telefon, är att berätta var ett stillastående tåg är. I butiken kan de se exakt vid vilken stoppsignal tåget står. Men den informationen går det att räkna ut när tåget tidigast kan vara på plats vid min station och man kan ta sig till ett café el. motsvarande istället för att frysa på perrongen. Ofta säger nämligen informationstavlan/trafikverkets tåginfo att tåget är X minuter sent, trots att det tar Y minuter tid att ta sig från tågets nuvarande position till min station, där X << Y. Hade Trafikverket gjort den informationen tillgänglig online hade det varit kanon!
Det andra jag kan komma på är att resebutikerna ofta kunde skriva ut ett värdebevis för att handla något på exempelvis ett närliggande café eller pressbyrå, vid stora förseningar. Den möjligheten har i realiteten försvunnit helt i och med att det inte finns några butiker längre. Tror att det behovet är störst på de stora bytespunkterna.