Senaste nytt

Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2018-MAY-26, vill ni hänga med?

ekf

Medlem
På planet mot Hamburg! Resan började bra med uppgradering till Sas Plus.

Vilka hotell bor alla på? Har vi någon plan imorgon, förutom Airbus-besöket?
Går på planet mot CPH nu, bor på Rilano..
Vi är väl inte så många, så en ad hoc-planering är kanske på sin plats?
Enligt google så tar den 20 minuter att gå till fabriken, så samling på Rilano och sedan gemensam promenad för de som vill? Och så får vi se vad som händer efter rundturen?

Beroende på hur lång tid det tar att komma fram ikväll så är jag öppen för att ta en öl i hotellbaren, om någon mer är sugen...
 

Chillie

Medlem
Går på planet mot CPH nu, bor på Rilano..
Vi är väl inte så många, så en ad hoc-planering är kanske på sin plats?
Enligt google så tar den 20 minuter att gå till fabriken, så samling på Rilano och sedan gemensam promenad för de som vill? Och så får vi se vad som händer efter rundturen?

Beroende på hur lång tid det tar att komma fram ikväll så är jag öppen för att ta en öl i hotellbaren, om någon mer är sugen...

Låter bra!

Hojta till om du är sugen på en öl när du är framme! :)
 

Ricci

Medlem
Bumpar denna tråd lite även om den är 1år försen.

Jag skall göra ett uppdrag för Airbus (ett dotterbolag) i minst ett halvår och tänkte att det kanske borde vara bra/kul att göra en tur på fabriken i Hamburg inom den närmaste tiden.
Ni som har varit där , var resan dit värd det (flyg, hotell etc..) och har var turen givande i fabriken?
 

ekf

Medlem
Bumpar denna tråd lite även om den är 1år försen.

Jag skall göra ett uppdrag för Airbus (ett dotterbolag) i minst ett halvår och tänkte att det kanske borde vara bra/kul att göra en tur på fabriken i Hamburg inom den närmaste tiden.
Ni som har varit där , var resan dit värd det (flyg, hotell etc..) och har var turen givande i fabriken?
Jag tycker det är kul att ha varit där, men skulle jag göra om det så skulle jag försöka pricka en vardag så att inte allt står helt öde. Kombineras med fördel med lite helgsemester, tex besök en fredag och sen minisemester lördag-söndag i Hamburg, om det finns sådana bokningsbara datum.
 
Vad är skillnaden mellan fabriken i Hamburg och Toulouse? Ska ta med farsan på en trip inom kort.
I Toulouse, för 2,5 år sedan, fick man bara gå in i en byggnad och kolla ner på A380-produktionen genom ett fönster. Sedan finns det ett litet museum som visar filmer etc. I Hamburg bussas man runt i 2h mellan hangarerna och får gå runt på golvet och kika på produktionen av A320 och A380. Men har hört att Toulouse har startat en A350-tour nu som ska vara bättre. Någon som testat den?
 
Toppen