Senaste nytt

Besöka Airbus fabrik i Hamburg på 2014-AUG-02, vill ni hänga med?

Tack för utmärkt initiativ och en trevlig upplevelse.

På BA-flighten från HAM blev det ett "Herr Ober, Eis bitte"-ögonblick när jag bad om is i glaset och fick det här ställt framför mig. Till och med killen i sätet bredvid fnissade...

10562717_10152175056196216_2880055293536919067_o.jpg

Tack för utmärkt initiativ och en trevlig upplevelse.

På BA-flighten från HAM blev det ett "Herr Ober, Eis bitte"-ögonblick när jag bad om is i glaset och fick det här ställt framför mig. Till och med killen i sätet bredvid fnissade...

Visa bifogad bild 27063

Men det är precis så där mycket is man skall ha i glaset. :) Jag blir TOKIG när jag ber om is och man får en eller högst två isbitar. Jag antar dock att det är mina amerikanska gener i mig som rättfärdigar denna (enligt många tokiga) idé.

Men det är precis så där mycket is man skall ha i glaset. :) Jag blir TOKIG när jag ber om is och man får en eller högst två isbitar. Jag antar dock att det är mina amerikanska gener i mig som rättfärdigar denna (enligt många tokiga) idé.

Helt rätt, det ska vara mycket is (4-8 bitar beroende på storlek), men här var det en enda stor isklump som var så stor att muggen gick från att vara rund till att bli oval.

Hur var besöket? Några bilder?

Tyvärr tillåter inte Airbus någon som helst fotografering inom området. Men det var verkligen värt €23 för den nära 3 tim långa turen. Det var mycket gröna flygkroppar.
Vi fick också förklaringen varför det sitter en liten tysk flagga på stjärtfenan även om planet är målat i t ex Americans färger.
Gör turen - det är den värd och hotellet dom ligger på gångavstånd från fabriken var ett trevligt hotell.

Tack @Dr. Miles, @airbus380.se, @fcx och @Tommy för en trevlig dag i Hamburg och på Airbus fabriken.
Det var fotoförbud samt telefonförbud innanför området, men jag tänkte att visa några bilder innan visningen.
Vi stannade på Rilano hotell som ligger ca 1,5km från entrén till fabriken, det tog ca 15 min att gå dit från hotellet.

Guiden hade trådlös headmic och alla deltagare fick varsin mottagare för att höra guiden.
Det innebar att man kunde gå 10-tals meter ifrån guiden och titta på annat medan att man hörde vad guiden sa!

Soluppgång från hotellet i Hamburg lördag morgon ca 06.00.
img_01.jpg

Färjor går mellan norra och södra sidan av floden Elbe.
img_02.jpg

Nere på backen finns det en beachbar vid floden!
img_03.jpg

Här har vi Airbus fabriken i Hamburg.
img_04.jpg

Vår guide går igenom bla att det är fotoförbud i fabriken.
img_05.jpg

Bussen som tar oss genom fabriksområdet.
img_06.jpg

Vi syns i SJU!

Attachments

• img_05.jpg
    img_05.jpg
    108 KB · Visningar: 223
Toppen