Intressant att du litar på Agö men inte på mig. Källkritiken räckte bara så långt? P.S. Så talade jag sanning. Jag ser ingen anledning att ljuga på detta forum.
Hade äran att besöka Frantzén i slutet av maj. Håller med alla att det var makalöst men ändå lite för många småfel, tycker jag. Hela recensionen finns här (bloggen är strikt okommersiell men om det är emot reglerna att länka till egna bloggar så får moderatorn ta bort inlägget):
Hade äran att besöka Frantzén i slutet av maj. Håller med alla att det var makalöst men ändå lite för många småfel, tycker jag. Hela recensionen finns här (bloggen är strikt okommersiell men om det är emot reglerna att länka till egna bloggar så får moderatorn ta bort inlägget):
The MICHELIN Star Restaurant Rating System
"Restaurant inspectors do not look at the interior decor, table setting, or service quality when awarding stars - these are instead indicated by the number of 'covers' it receives, represented by the fork and spoon symbol."
Så det kanske bara är jag som har fel förväntningar (att servisen ska vara felfri) ifrån tre stjärnor. Jag hade tänkt att stjärnorna var ett betyg av helheten, inte bara maten. Tack för påpekandet! Har även uppdaterat blogginlägget.
Det finns ju inget bättre än en långlunch, dessutom i det närmaste "obegränsad" i tid. Lyxen att få sitta en vardag mellan 12:00 och 20:00 på en av världens främsta krogar, svårt att sätta ord på. Drygt tre år sedan @flum skapade denna tråd var vi tillbaka, i decimerad trupp (undertecknad och just @flum som som vanligt står för fotograferingen. Utöver de begränsningar (till vår fördel här) som finns för tillfället kan också sägas att de sedan december 2020 valt att introducera ett vinpaket kallat "Cellar Selection" (5900 riksdaler). Vi är ju (tyvärr) lättövertalade och valde denna med allt extra festligt (typ Cathiard, Mouton-Rotschild och en och annan avec) som kommer med en dag på Frantzén. Jag menar, på vilka andra ställen av denna kaliber fixar de utan att tveka en hotshot efter en cigarr på terrassen? Vi kommer tillbaka.