Senaste nytt

Berlins nya storflygplats - Brandenburg “Willy Brandt Airport"

Man blir ju väldigt sugen på att boka just den helgen för att få uppleva Tegel en sista gång som arrival (Oslagbar flygplats) och sen få testa på nya på vägen hem!

Man blir ju väldigt sugen på att boka just den helgen för att få uppleva Tegel en sista gång som arrival (Oslagbar flygplats) och sen få testa på nya på vägen hem!
Vågar man dock lita på att det verkligen flyttas då? Jag var inbokad på det som skulle vara första flighten från ARN till BER 2012 så även om det kommer ske någon gång så vet jag inte om man kan lita på att det blir just detta datum :)

Vågar man dock lita på att det verkligen flyttas då? Jag var inbokad på det som skulle vara första flighten från ARN till BER 2012 så även om det kommer ske någon gång så vet jag inte om man kan lita på att det blir just detta datum :)
Nej det lär man inte lita på! :D

Gillar också att det inte visar några poäng till BER heller, tror inte SAS själva litar på att det kommer igång!

Bokade en resa i lördags till Berlin veckan före jul tänkte på att det förmodligen blir min första resa till nya flygplatsen, i går måndag fick jag ett mail om att flygningen var inställd, fick välja på att få en voucher eller pengarna tillbaka, valde voucher jag har svårt att hålla reda på mina avbokningar.
Normalt brukar man ju får något alternativ att boka om till när SAS ställer in en flygning, men inte denna gång
Gick in på SAS hemsida där fanns samma flygnummer och tider men flygplatsen var ändrad från TXL till BER
och 250 kr dyrare.
Orkade inte bråka om prisskillnaden, tänkte att varje Berlinare har betalt mer än 250 kr för att få ny flygplats som jag kommer att utnyttja.

Hade en flight bokad den 6/11 CPH-TXL. Fick ett mail idag om att det skett förändringar. Tänkte att det antingen var någon större tidtabellsförändring eller så..

Nej, har blivit ombokad från SK1673 (CPH-TXL) till SK1673 (CPH-BER).

Planen var att åka CPH-TXL BER-CPH - men nu blir det BER både dit och hem. Blir kul att se den nya flygplatsen - om inget oväntat händer och de måste skjuta på öppnande ytterligare. :)

Last edited:
Hade en flight bokad den 6/11 CPH-TXL. Fick ett mail idag om att det skett förändringar. Tänkte att det antingen var någon större tidtabellsförändring eller så..

Nej, har blivit ombokad från SK1673 (CPH-TXL) till SK1673 (CPH-BER).

Planen var att åka CPH-TXL BER-CPH - men nu blir det BER både dit och hem. Blir kul att se den nya flygplatsen - om inget oväntat händer och de måste skjuta på öppnande ytterligare. :)
Jag fick också Mail om ändring den fredagen nu. Fick flyttad morgonflight från Arlanda till Tegel till att åka samma på kvällen.
När jag ringde för att jag ville ta morgonflighten till Berlin som jag såg på sajten sa han att den inte fanns. Han hittade uppenbarligen inte flighten till BER. men det löste sig sen, håller
med om att det blir väldigt spännande. Orimligt taggad!

Toppen