Senaste nytt

Berlin Tegel, 1h 25 min för transfer?

NyfikenGrau

Medlem
Det är ju alltid ganska bra med luft i tidtabellerna, så det måste vara en ganska rejäl försening (uppåt en timme) från LHR för att du inte ska klara det.

Visserligen är det passkontroll i Tegel men som sagt en för varje ankommande flyg. Sedan har du ju säkerhetskontroll igen inför A3-flyget.

En fördel i detta fall är däremot att BA och A3 båda i princip garanterat anländer och avgår från den smidiga A-terminalen, så det tar högst ett par minuter att gå/springa emellan.

Går ju aldrig att veta, men jag skulle chansa om det ändå bara gäller en MR.
 

nota bene

Medlem
Så länge du inte gråter alltför mycket över ev. missat flyg är det bara att köra på. Som MR är det ok - som familjesemester är det en dum plan...

Som NyfikenGrau säger avgår/ankommer BA alltid huvudterminalen (inte D som SK använder eller C som AB använder - dessa ligger i andra delar av flygplatsen). Har ingen erfarenhet av Aegean på TXL, men bör gå från huvudterminalen eftersom jag aldrig sett till dem på D, och C är endast AB.
 

NyfikenGrau

Medlem
Helt ok allokering nu i dagarna i alla fall, BA på A05 och A3 på A06/A07 :)

Vänta nu...jag vill inte lova för mycket, men skulle det kunna vara så att man till och med kan slippa security om den här allokeringen består? Har åkt till och från de där gaterna mycket men aldrig bytt...men det går ju helt klart att gå mellan en del av dem. Jag skulle inte bli jätteförvånad om det räcker med passkontroll här, men ta det ändå med en stor nypa salt.
 

TjudöBoy

Medlem
Tack för all hjälp med information å goda råd, tror iaf att det får bli en flight med lite mera "spelrum" i tidtabellen... :)
 

brunte

Medlem
Har du inget bagage är det antagligen gott om tid. Med bagage är två timmar minimum för att jag ska känna mig någorlunda lugn oavsett flygplats.
 
Toppen