Senaste nytt

Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Enligt Flightradar24 så är inga flygningar planerade.
SK 1427 avgick från gate 7 kan den gaten hantera A340?
Sedan skall man inte till 100% lita på Flightradar24.
Om inte kan det ha varit buss bort till en annan gate. Då avgår den ju tekniskt sett från den gate bussen avgår ifrån.

Men det kan absolut vara så att FR24 visar fel också.

Har nu legat sömlös över detta och tror att en A340 kan använda Gate 7 på Arlanda, TG 961 använder Gate 17 ibland och den är ju likadant placera på B piren även Norwegians 787 använder Gate 17
upload_2018-6-4_9-50-2.png

Det går fint.

Gaterna 7, 8, 17 och 18 är de gater som användes före F-pirens tillkomst, för widebody-maskiner.
Gate 7 var väl klassikern för SAS direktflyg till New York på den tiden (och nu talar jag alltså om tiden före Schengen).
Vill alldeles bestämt minnas att jag bordade "Frode Viking" (DC10-30) en aprildag 1987 för den första New Yorkresan som hade första
anhalt den ursprungliga flygbasen på Gardermoen (dåvarande GEN, nuvarande OSL).

Även Thai utnyttjade gate 7 med sin 747 - under sena åttiotalet både morgon och eftermiddag eftersom maskinen slingades BKK-ARN-CDG-ARN- BKK och för övrigt gav utmärkta och billiga möjligheter att flyga jumbo till Paris.

Gaterna 7, 8, 17 och 18 är de gater som användes före F-pirens tillkomst, för widebody-maskiner.
Gate 7 var väl klassikern för SAS direktflyg till New York på den tiden (och nu talar jag alltså om tiden före Schengen).
Vill alldeles bestämt minnas att jag bordade "Frode Viking" (DC10-30) en aprildag 1987 för den första New Yorkresan som hade första
anhalt den ursprungliga flygbasen på Gardermoen (dåvarande GEN, nuvarande OSL).

Även Thai utnyttjade gate 7 med sin 747 - under sena åttiotalet både morgon och eftermiddag eftersom maskinen slingades BKK-ARN-CDG-ARN- BKK och för övrigt gav utmärkta och billiga möjligheter att flyga jumbo till Paris.
Jag, minns även DC-10 på den rutten, men det var nog mitten av 90 talet, kanske det var under sommaren den användes.
Gate 8 andvändes på 767ans tid till USA under 90 talet de hade en extra säkerhetsskanner vid den gaten,
Har alla Gater på B piren möjlighet att ta passagerare utanför Schengen via ”övervåningen”?

Jag, minns även DC-10 på den rutten, men det var nog mitten av 90 talet, kanske det var under sommaren den användes.
Gate 8 andvändes på 767ans tid till USA under 90 talet de hade en extra säkerhetsskanner vid den gaten,
Har alla Gater på B piren möjlighet att ta passagerare utanför Schengen via ”övervåningen”?
Nja, det var nog inte senare än april 1991, eftersom SAS avslutade sin DC10-epok då. Sista tiden var det mest linjen CPH-ANC-NRT som flögs med DC10.

Frugan är på väg till mig och yayyy...LN-RKP hade det varit LAX-ARN idag om hon inte bokat om sig. (Fick hjälp med att hitta exakta kärran tack vare @Agö)

Frugan är på väg till mig och yayyy...LN-RKP hade det varit LAX-ARN idag om hon inte bokat om sig. (Fick hjälp med att hitta exakta kärran tack vare @Agö)

Bokade hon om sig på grund av flygplanet? Det är väl lite att ta i?

Däremot så har jag inte fått besked om min Plusgrade har gått igenom eller ej från Chicago på fredag, vilket brukar betyda dåliga nyheter. Men erfarenheter visar att Plusgrade avvisas och blir sedan en opup från plus till business om man har flyt när det gäller RKP.

Toppen